واکنش نتانیاهو به ویدئوی حماس از اسیر صهیونیست

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار ویدئوی حماس از نظامی اسیر صهیونیست، گفت: این اسیر زنده و نزد مقاومت است.
کد خبر: ۵۶۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ - 18January 2023

واکنش نتانیاهو به ویدئوی حماس از اسیر صهیونیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۷ ژانویه)، اظهار داشت: یکی از شهروندان صهیونیست که از سوی حماس در نوار غزه به اسارت گرفته شده، هنوز در قید حیات است.

نتانیاهو یک روز پس از آن‌که شاخه نظامی حماس ویدئوی جدیدی از درخواست کمک یکی از نظامیان اسیر صهیونیست منتشر کرد، تایید کرد که «افر‌ها منگستو» نظامی اسیر صهیونیست زنده است.

«کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، عصر روز (دوشنبه، ۱۶ ژانویه)، تصاویر جدیدی از این نظامی صهیونیست منتشر کرد.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «دوشنبه، ما تاییدیه چیزی را دریافت کردیم که همیشه می‌دانستیم، این که افر‌ها زنده است... این مرد جوان وضعیت سلامتی خوبی ندارد و مسئولیت سرنوشت او، کاملاً بر گردن حماس است.»

ویدئوی منتشر شده از سوی حماس، نخستین ویدئو از از زمان دستگیری او بود. در این کلیپ، منگستو در حالی که به یک دیوار بدون هیچ نشانه‌ای بر روی آن، تکیه داده بود، نشسته بود و از رژیم صهیونیستی برای آزادیش کمک خواست. برادر او «ایلان» پس از انتشار این ویدئو گفت که خانواده‌اش معتقد است که این ویدئو کاملا واقعی بوده و فرد نشان داده شده در این ویدئو برادرش است.

وی گفت: «مادرم گریه می‌کند ... از تماشای این ویدئو دست بر نمی‌دارد ... بزرگترین امید او این است که پسرش سالم به خانه بازگردد».

شاخه نظامی حماس با اشاره به اینکه این فیلم را در روز تعیین «هرتزی هالوی» به عنوان رئیس جدید ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرده، در پیامی خطاب به هرتزی هالوی گفت که «آویو کوخاوی» رئیس پیشین ستاد کل ارتش به‌رغم ادعاهایش نتوانست اسرای صهیونیست را آزاد کند و جانشین او نیز امروز باید خود را برای این شکست و ادامه آن آماده کند.

در فیلم کوتاهی که «یگان سایه» کتائب القسام آن را منتشر کرده، افر‌ها منگستو اسیر صهیونیست ضمن معرفی خود می‌گوید: «بعد از رنج و درد در این سال‌ها، من و دوستانم تا کی اینجا در اسارت خواهیم ماند؟!»

منگستو در ادامه با طعنه زدن به تل‌آویو و ساکنان اراضی اشغالی، سؤال می‌کند که آن‌ها برای سرنوشت اسرا چه کرده‌اند؟

کتائب عز‌الدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، در ژوئیه ۲۰۱۴ از به اسارت گرفتن آرون شاؤول نظامی صهیونیست در جنگ ۵۱ روزه خبر داد. رژیم صهیونیستی در اوت ۲۰۱۵ نیز از قطع تماس با هدار گولدن نظامی صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد. «آبراهام (افرها) منگستو» دیگر نظامی صهیونیست نیز در ژوئیه ۲۰۱۵ هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی دیگر خود به نام هشام السید در ابتدای ۲۰۱۶ در مرز‌های غزه خبر داد.

کتائب القسام تاکنون از دادن هرگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر صهیونیست خودداری کرده بود و نخستین ویدئو از منگستو را دوشنبه پیش منتشر کرد.

حماس می‌گوید که یک چارچوب کلی در مورد سند تبادل اسرا ارائه کرده است، اما اشغالگران تعلل می‌کنند و چیز جدیدی در این پرونده وجود ندارد. سران اشغالگر به دنبال تحقق دستاورد‌های انتخاباتی در پشت سر اسرا و مردم فلسطین هستند. آن‌ها همچنین در موضوع اسیران خود در نوار غزه تعلل می‌کنند، طفره می‌روند و چانه‌زنی می‌کنند.

«یحیی السنوار» رهبر جنبش حماس در غزه همچنان بر ضرورت آزادی صد‌ها اسیر فلسطینی در قبال آزادی صهیونیست‌هایی که در اسارت به سر می‌برند، تاکید دارد و حاضر به تغییر موضعش در این خصوص نیست. از سوی دیگر نیز تل‌آویو تاکید دارد که «اسرای فلسطینی را که دستشان به خون صهیونیست‌ها آلوده شده، هرگز آزاد نخواهد کرد».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار