عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

تبیین وضعیت زنان پس از انقلاب اسلامی

هاشمی فشارکی گفت: بعد از انقلاب زنان حرمت یافته و از امنیت اجتماعی برخودار شدند و شاخصه الگوی زن مسلمان، حضرت فاطمه (س) قرار گرفته و روز ولادت آن حضرت نیز روز زن و مادر نام‌گذاری شده است. انقلاب اسلامی، زن ایرانی را از محجوریت بیرون آورد و به آن کرامت بخشید و زنان آزاده در چله اول انقلاب خوش درخشیدند.
کد خبر: ۵۶۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ - 21January 2023

نمازجمعه حسن آباد فشاپویه، میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن،به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید جواد هاشمی فشارکی» عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز ۲۳ دی ۱۴۰۱ در مصلی حسن‌آباد بخش فشاپویه در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، به مقایسه اجمالی زن در اسلام و غرب، مقایسه اجمالی زنان پیش از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی، زن در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، رسالت زنان آزاده با الگوی فاطمی در گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: اسلام برای زن، ارزش و مقام والایی قائل است و زن را دارای روح ظریف و قوام انسانیت دانسته است. زن را شریک مرد در زندگی و مولد نسل بشر، کانون خانه و خانواده و پرورش دهنده نسل معنویت و اخلاق مدار دانسته است و زن مؤمنه را شمع عشق و محبت و بهشت‌ساز دو دنیا می‌داند.

وی افزود: اسلام بر جنبه‌ انسانی زن تأکید دارد و جنبه‌ ظاهری آن را فقط برای محارم مجاز می‌داند. راه زنان برای فعالیت و تلاش زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی اقتصادی و سیاسی و ... کاملاً باز است؛ ولیکن با ملاحظات حفظ عفت، عصمت، پاکدامنی، حجاب، کرامت انسانی و آرایش نکردن در مجامع عمومی و آشکار نکردن زیورآلات و جلوه‌گری‌هایش مقابل مرد نامحرم است؛ آن هم برای حفاظت از گوهر در صدف در برابر آسیب‌های فردی و اجتماعی و صیانت از عزت و کرامت زن مسلمان است.

هاشمی فشارکی تمام آزادی‌های واقعی زن در اسلام به‌جز موارد خلاف شرع مقدس که مغایر فطرت انسان است، در اسلام وجود دارد؛ که هر عقل سلیمی بر آن صِحِه می‌گذارد. اسوه همه زنان، حضرت زهرا (س) پاک‌ترین و برترین زنان دو عالم و مصادق اتَم زنانه احسن‌الخالقین، آن مظلومه شهیده هستند.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه زن در غرب اظهار داشت: در فلسفه غرب، اصالت قائل بر لذت جسمانی و مادی است و طبق دموکراسی غربی، ارزش‌ها تابع سلایق مردم هستند؛ لذا دین را از حیات انسانی کنار گذاشته‌اند و چیزی را تصویب می‌کنند که حتی بر خلاف فطرت زن و مصلحت جامعه انسانی است. جنبش فمینیسم که مدعی حقوق برابر جنسیتی با شعاری ظاهرا فریبنده بوده، ولی دروغی برای افکاری شیطانی نظام سلطه است.

وی در خصوص واقعیت‌های زن در غرب گفت: زن در پشت ویترین مدرنیه غرب، بسیار زیبا، جذاب و پرتزیین است، ولی در واقع ابزار تبلیغ و فروش بازرگانی، کالای جنسی پردرآمد، زندگی هم‌باشی غیر تعهدآور، آزادی روابط نامشروع حتی میان اعضای خانواده، درصد بالای فرزندان نامشروع، زنان سرپرست خانوار با فرزندانی که پدرانشان نامعلوم است. حقوق نابرابر، آمار بالای خشونت و تجاوز به زنان بوده و زنان آسایش و امنیت روانی فردی، خانوادگی و در جامعه ندارد.

هاشمی فشارکی در خصوص وضعیت زن در قبل از انقلاب گفت: پیش از انقلاب اکثر مردم در محرومیت شدید بوده و زنان وضعیت بدتری داشتند. آمار سطح سواد و تحصیل بسیار پایین بود و مراکز دبیرستانی و دانشگاهی، ادارات، مکان‌های تفریحی زنان به جهت مفسده داشتن و ناسالم بودن از حرمان بیشتری برخوردار بودند و بیشتر عده معدودی که در جامعه فعال بودند، به لحاظ محیط ناامن جامعه برای زنان، دچار معضلات و منجلاب بودند.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روند ضربه به زنان پس از قاجار را توصیف کرد: روند ضربه به زن و خانواده از اواخر قاجار شروع شد و پس از آن در زمان رضاخان با کشف حجاب توسط رضا پهلوی و پسرش به اسم آزادی زنان که هدف، آزادی از قیودات مذهبی بود. زن به کالا و ابزار تبدیل شد و عکس زنان به تبلیغ روی کالا تبدیل شد که هدف از این کار، سست کردن بنیاد خانواده مذهبی در کشور شیعه بود.

وی افزود: مجله زن روز با انتخاب زن شایسته و ملکه زیبایی در حال الگوسازی زن به شیوه غربی بود. زن شاه و زنان درباریان از فساد اخلاقی برخوردار بوده و خواهر شاه بزرگ تاجر مواد مخدر نیز بود. شهرک بدکاره‌ها در تهران رسما دایر شده بود و در حال گسترش سایر شهر‌ها بودند و زنان مؤمنه در محجوریت و زنان مخالف شاه و مبارز نیز در بند بودند.

هاشمی فشارکی در خصوص وضعیت زن بعد از انقلاب بیان داشت: هنگام شعله‌ور شدن انقلاب، زنان مسلمان، لبیک گویان به امام به میدان آمده و در پیروزی انقلاب نیز مشارکت داشته‌اند و بعد از انقلاب زن با حفظ کرامت و عفت شخصیت اجتماعی یافته است. آنها به‌عنوان هیأت علمی، پژوهشگر، پزشک و مهندس، فعال اجتماعی به‌صورت عفیف در مناصب مختلف حضور یافته‌اند.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: بعد از انقلاب زنان حرمت یافته و از امنیت اجتماعی برخودار شدند و شاخصه الگوی زن مسلمان، حضرت فاطمه (س) قرار گرفته و روز ولادت آن حضرت نیز روز زن و مادر نام‌گذاری شده است. انقلاب اسلامی، زن ایرانی را از محجوریت بیرون آورد و به آن کرامت بخشید و زنان آزاده در چله اول انقلاب خوش درخشیدند.

وی در خصوص زن در شعار اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ اظهار داشت: گرچه متولیان آشوب‌ها از شعار زن، زندگی و آزادی تعریف رسمی ارائه نکردند، ولی میدان‌دار‌های آنان در رسانه‌های بیگانه و نیز در صحنه‌های خیابانی نشان دادند که زنان پر مسأله پرچمدار بوده و تداوم‌بخش اجرای کشف حجاب رضاخانی و به‌دنبال اختلاط و بی‌حیایی بودند. در انتها نیز یک زن جنایتکار و فاسد را به‌عنوان رئیس جمهور ایران اعلام کردند، که نشان از نقشه‌های آینده متوهمانه دشمنان برای ملت ایران دارد.

هاشمی فشارکی در خصوص هدف دشمن در خصوص زن در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ چنین تبیین کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیراً در دیدار با بانوان فرمودند: «امید دشمن در اغتشاشات اخیر این بود که زنانی که حجاب نیمه‌کاره دارند کشف حجاب کنند، اما خود خانم‌ها در دهان دشمن زدند.»، همچنین ما بایستی توجه داشته باشیم که: «منتها آن کسانی که حجاب را به‌طور کامل رعایت نمی‌کنند. این‌ها را نباید متهم کرد به بی‌دینی و ضدانقلابی کرد.» و فصل‌الخطاب و اتمام‌ حجت رهبری درباره هرگونه مسامحه و عقب‌نشینی در مسئله‌ حجاب این است که «حجاب یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود. حرام اجتماعی قاطعانه عمل شود.»

وی در خصوص حمله پیش دستانه به دشمن گفت: بایستی به سرعت از مشکلات جاری خارج شده و در موضع تهاجمی علیه نظام ظالمانه علیه زنان عالم و ... قرار گیریم، آنگونه که رهبرانقلاب فرمودند: «موضع جمهوری اسلامی در قبال مدعیان ریاکار غربی در مقوله زن، مطالبه‌گری و هجوم است؛ زیرا غرب متجدد و فرهنگ منحط غربی در این زمینه واقعاً مقصر است و در حق حیثیت و کرامت زن، جنایت کرده است که امیدواریم دیدگاه‌های اسلام با تبیین و تکرار مناسب از زبان و قلم نخبگان و فرهنگیان زن، حتی در افکار عمومی غرب نیز اثر بگذارد.»

هاشمی فشارکی در مورد جایگاه زن در گام دوم انقلاب گفت: زن مومن انقلابی در گام دوم انقلاب مولد جهاد علمی، مقوم اقتصاد مقاومتی، مروج سبک زندگی اسلامی بوده و در جامعه با الگوی فاطمی و زینبی در عین عفاف بایستی مجاهد جهاد تبیین باشند.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رسالت زنان آزاده در خانه را چنین توصیف کرد: رسالت زنان آزاده در خانه عبارت است از دختر، همسر و مادر شایسته، سرشار از معنویت و اخلاق. مادر ستون خیمه خانواده بوده و با الگوی فاطمی پرورش دهنده فرزندان شیر بیشه ولایت، پرورش دهنده نسل زمینه‌ساز ظهور، تغییر دهنده معادلات جهانی، مقاوم و کوشا در زمینه‌سازی ظهور (عج) در گام دوم انقلاب خواهند بود.

وی در پایان گفت: از این نعمات الهی که به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده است، باید شکرگزار خداوند بود و قدر آن را دانست. ما در این شرایط حساس کشور باید به‌درستی به رسالت خود به درستی عمل کنیم تا به برکات آن نیز افزون شود.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیش از این درسالروز شهادت امام علی (ع)، در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلی حسن‌آباد با ذکر مصادیق مظلومیت‌های امام علی (ع) و ضرورت عبرت گیری آن درجهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی را تبیین کرده بود.

لازم به یادآوریست حسن‌آباد، مرکز بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران، در ۴۵ کیلومتری جنوب تهران و در پنج کیلومتری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قرار دارد. بخش فشاپویه به مرکزیت شهر حسن آباد در فاصله ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهرستان ری و در ۱۰۶ کیلومتری شمال قم قرار داشته و شامل ۲ دهستان، یک شهر، ۳۴ پارچه آبادی میباشد.

طبق سرشماری سال ١۳۹۵، جمعیت شهر حسن‌آباد ۲۰ هزار و ۴۵۱ نفر و بخش حسن‌آباد ۴۳ هزار و ۹۲۲ نفر بوده‌اند که ۲۲ هزار و ۵۳۵ نفر از آنان مرد و ۲۱ هزار و ۳۸۷ نفر از آنان زن بوده است. شاغلان ۱۰ ساله و بیشتر این شهر، ۷۹/۵% در بخش کشاورزی، ۹۸/۴۲ درصد در بخش صنعت، ۳۴/۴۹% در بخش خدمات و بقیه در سایر گروه‌های عمده فعالیت بر کار و اشتغال داشته‌اند. حسن‌آباد متبرک به ۴۵ شهید دفاع مقدس و ۳۵ شهید مدافع حرم فاطمیون است.

با احداث قلعه و کاروانسرا در مجاورت جاده قدیم قم- شهر ری هسته اولیه شهر پایه‌گذاری می‌شود. بدنبال شکل گیری قلعه و احداث کاروانسرا، زمینه برای کوچ و استقرار طوایف و عشایر به این منطقه فراهم شده و پایه‌های اولیه شهر حسن‌آباد با استقرار جمعیت در این دوره شکل می‌گیرد.

از دلایل اصلی استقرار جمعیت در این شهر و روستا‌های اطراف علاوه بر ایجاد فرصت‌های یک‌جانشینی و نزدیکی به شهر ری می‌توان به وجود اراضی مستعد کشاورزی و عبور رودخانه کرج از این محدوده اشاره کرد. این قابلیت‌ها در طول زمان باعث گسترش سکونتگاه‌های شهری و روستایی در منطقه شده و اقتصاد و اشتغال جمعیت و خانوار‌های ساکن را به سمت کشاورزی و دامداری هدایت کرده است. (پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی حسن‌آباد) و هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور یعنی شهرک صنعتی شمس‌آباد در جنوب این شهر واقع شده است.

اماکن زیارتی شامل مزار شهدای والامقام، مزار پنج شهید گمنام در مجاور مصلی، امامزاده عین و غین، امامزاده سید طاهر (علیه‌السلام) در قلعه نو، امامزاده سید اسماعیل (علیه‌السلام) در زیوان، امامزاده حسین (علی‌السلام) در کلین، امامزاده یوشع (علیه‌السلام) در انیس‌آباد، امامزاده سید باقر (علیه‌السلام) در کوشک، امامزاده قاسم بن موسی بن جعفر (علیهم‌السلام) در سلمان‌آباد، مقبره شیخ یعقوب کلینی پدر علامه بزرگوار شیخ محمد کلینی (صاحب کتاب شریف و بزرگ کافی) است.

مصلی حسن‌آباد، قلب تپنده فرهنگی شهر در جمعه‌های هر هفته با حضور پرشورنمازگزاران و برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه بخش فشاپویه است.

اماکن سیاحتی شامل کاروانسرای کنارگرد، یخچال کلین، یخچال‌های متعدد رودخانه شور، قلعه گبری در روستای سلمان‌آباد نیز از دوره ساسانیان و سد خاکی (جت اسکی) باقی مانده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار