در یادواره شهید دقایقی مطرح شد؛

سرلشکر سلامی: شهید «دقایقی» زمینه‌ساز تشکیل حشدالشعبی است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: لشکر ۹ بدر که شهید دقایقی آن را تشکیل داد، پایه‌گذار یک حرکت عظیم و مؤثر یعنی حشدالشعبی در عراق شد که توانستند در عراق کار‌های بزرگی را انجام دهند.
کد خبر: ۵۶۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ - 18January 2023

سرلشکر سلامی: شهید «دقایقی» زمینه‌ساز تشکیل حشدالشعبی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره سردار شهید «اسماعیل دقایقی» فرمانده لشکر بدر ۹ در دفاع مقدس که عصر امروز (چهارشنبه) در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، اظهار داشت: نام سردار بزرگ و خوشنام، سردار شهید اسماعیل دقایقی، نامی بزرگ و درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ زیرا وی یک مبارزه واقعی و تعلیم‌یافته مکتب بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بود؛ به همین دلیل این‌ شهید سپاه اسلام را باید تندیس کامل فضایل اخلاقی، معرفتی و عرفانی دانست که همه این ویژگی‌ها در رفتار و اخلاق او عینیت یافته بود.

سردار سلامی با بیان اینکه شهید دقایقی در فهم و قدرت تفکر از سن دنیوی خود پیشی گرفته بود، گفت: هرگز گذشت زمان یاد و خاطره او را در ذهن و قلب ما کهنه نکرده است و ما او را زنده می‌دانیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: وقتی از زنده بودن شهیدان یاد می‌شود، واقعاً آن‌ها زنده هستند و این زنده ماندن در حدی است که قرآن می‌گوید «نگویید کسی که در راه خدا کشته شده، مرده است».

وی ادامه داد: هرچه زمان بگذرد، سیمای شهیدان ما غبار نمی‌گیرد؛ اما صبر خانواده شهدا نیز مصداق حقیقی اعجاز الهی است که این‌گونه نجیبانه تحمل می‌کنند، با اینکه آن‌ها آرزوی خود را فدا می‌کنند؛ به همین دلیل بایستی از همه خانواده‌های شهدا تجلیل کنیم.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: البته تنها فضایل اخلاقی نیست که شهید دقایقی را ستاره درخشان جبهه مقاومت کرده است؛ چرا که او فرمانده‌ای قدرتمند و بنیان‌گذار سپاه قدرتمند ۹ بدر بود که توانست سپاهی قدرتمند تشکیل دهد؛ به نحوی که در یک عملیات فقط ۱۲۰ شهید تقدیم کردند و بدین ترتیب به سرعت با جاذبه‌های اخلاقی و رفتاری‌ای که داشت، جزو محبوب‌ترین فرماندهان و مسئولان دفاع مقدس تبدیل شد؛ در واقع لشکری که او تشکیل داد، پایه‌گذار یک حرکت عظیم و مؤثر یعنی حشدالشعبی در عراق شد که توانستند در عراق کار‌های بزرگی را انجام دهند.

وی افزود: حشدالشعبی توانست آتش فتنه تکفیری‌های داعش را در عراق خاموش کند و در عین حال با متجاوزان آمریکایی برای دفاع از هویت عراق جنگید. امروز هم آن‌ها به‌عنوان نیرویی بزرگ و تعیین‌کننده جغرافیای جهان اسلام عمل می‌کنند و از سوی دیگر همچنان با نیروی قدس سپاه اخوت دیرینه خود را حفظ کردند و به‌عنوان یک نیروی قدرتمند در عراق نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرمانده کل سپاه به جبهه مقاومت اشاره و عنوان کرد: ما همه یکی هستیم و اگرچه از لحاظ جغرافیایی فاصله داریم، اما قلب، روح، دین و هدف‌مان یکی است.

سردار سلامی گفت: امروز همه دشمنان و تمام یخ‌زدگان سیاسی به میدان آمده اند، چون تصور می‌کردند می‌توانند نظام را با مشکل جدی مواجه کنند و آن را فروبپاشند؛ اما در تاریخ ۴۴ ساله انقلاب و سایر بلاد اسلامی که با افق انقلاب اسلامی هماهنگ شدند، چیزی جز شکست برای آن‌ها ثبت نشده؛ برای اینکه تاریخ دشمن منظومه‌ای از شکست‌های مداوم است.

وی بیان کرد: هرچه دشمن بر طبل تهدید کوبید، جز ناکامی چیزی عاید او نشد؛ به هم پیوستن اروپایی‌ها را همین امروز می‌بینید، اما ملت ما آنقدر رشید و با صلابت عمل کرد که دوباره ناامیدی به درون قلب‌های دشمن کوچ کرد و بار دیگر ملت ایران توانست در یک نبرد عظیم جهانی، یک شکست قطعی به جبهه استکبار تحمیل کند.

فرمانده کل سپاه همچنین اظهار داشت: تمام دیکتاتور‌های عالم دست‌نشانده‌های دشمنان ما هستند و می‌خواهند با ثروت فرهنگی و هویت ملت‌ها سیطره کاملی را بر بلاد اسلامی تحمیل کنند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: همه دستگاه‌های شکنجه از آمریکا و اسرائیل صادر می‌شود و انگلیسی‌ها در هیچ سرزمینی نیست که نجنگیده باشند؛ در سرزمین ما چند میلیون انسان قحطی‌زده را کشتند. نظامی که بر اساس غارت دیگر ملت‌ها حیات خود را تثبیت کرده است، نمی‌تواند درخشش یک ملت را ببیند.

وی عنوان کرد: تروریسمی که امروز آن‌ها آن را به ما نسبت می‌دهند، مبتکر آن آمریکایی‌ها هستند؛ به نحوی‌ که حاج قاسم را رسماً ترور کردند و این اقدام به عهده گرفتند و سازمان منافقین را که ۱۷ هزار نفر را در ایران را به شهادت رسانده، حمایت کردند؛ امروز ببینید منافقین در کدام کشور پناه گرفته و چه کسانی حامی او هستند.

فرمانده کل سپاه گفت: ملت ایران آگاه است؛ چون یک رهبری بزرگ دارد که دشمن را به زیبایی می‌شناسد و او می‌داند اگر همه آن‌ها جمع شوند، قدرت آفرینش یک پشه را ندارند؛ پس ما ایستاده‌ایم و راه شهدا را ادامه می‌دهیم؛ چون این ملت به واسطه شهدا زنده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها