مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره):

ثبت و ضبط ۱۸۰۰ میلیارد تومان زکات طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری

«مهری» گفت: در دبیرخانه شورای زکات کشور طی ۱۰ ماهه ابتدایی امسال یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از زکات مردم ثبت و ضبط شد که شامل زکات واجب، فطریه و مستحب می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ - 18January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدطا‌ها مهری» مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) عصر امروز در جشنواره علمی، ترویجی، تکریمی زکات، اظهار داشت: پیام و دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص زکات فلسفه برگزاری این جشنواره‌ها است که نوزدهمین دوره آن نیز به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: ایشان می‌فرمایند همایش زکات و برگزاری آن یک تفضل بر جمهوری اسلامی و مسئولان است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری در دبیرخانه شورای عالی زکات کشور به یک دستورالعمل تبدیل شده و در همین راستا برگزاری همایش‌های علمی، ترویجی و تکریمی زکات در دستور کار قرار گرفت.

مهری با بیان اینکه در زمینه احیای فریضه زکات، ترویج، تبلیغ و فرهنگ‌سازی درخصوص آن در کشور برخی کوتاهی‌ها شکل گرفت، عنوان کرد: به وسیله برگزاری همایش‌های زکات همچنین با فرهنگ‌سازی و تبیلغ و ترویجی که توسط شورا‌های زکات در استان‌ها شکل گرفت در دبیرخانه شورای زکات کشور طی ۱۰ ماهه ابتدایی امسال یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از زکات مردم ثبت و ضبط شد.

وی اضافه کرد: مبلغ ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زکات دریافت شده شامل زکات واجب، فطریه و مستحب می‌شود که مقرر است در زمینه‌های مختلف و درجهت کمک به محرومین اعم از معیشت، کمک هزینه درمان، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک هزینه ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه تامین جهیزیه و... استفاده شود همچنین بخشی از این مبلغ نیز در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امیدواریم خروجی این همایش‌ها این باشد که فریضه الهی زکات در جامعه نهادینه شده و نیازمندان از برکات آن برخوردار شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار