دبیر سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور خبر داد:

نامگذاری قریب به ۴۰۰ نوزاد ایرانی به نام قاسم پس از شهادت شهید سلیمانی

حجت الاسلام «نیکنام» با بیان اینکه طی سه سال از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی قریب به ۴۰۰ نوزاد به نام قاسم نامگذاری شدند؛ گفت: در سال جاری استان تهران رتبه اول این نامگذاری را دارد.
کد خبر: ۵۶۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱ - 20January 2023

نامگذاری قریب به ۴۰۰ نوزاد ایرانی به نام قاسم پس از شهادت شهید سلیمانی

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،حجت الاسلام «محمد نیکنام» دبیر سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور در آیین اختتامیه سومین رویداد ملی«مادران قاسم پرور» که در بیت الزهرا حاج قاسم برگزار شد؛ هدف از اجرای این رویداد که هر ساله در ایام سالگرد حاج قاسم در استان های مختلف برگزار می شود را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای جایگاه مادری و ترویج فرزند آوری عنوان کرد.

دبیر سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور با بیان اینکه علاوه بر مسئله کمیت (در فرزندآوری) نیازمند کیفیت (تربیت) هستیم و در این زمینه نیاز به الگودهی به مادران هستیم؛ اظهار داشت: پس از شهادت حاج قاسم بسیاری از مادران در کشور نام فرزندان تازه متولد خود را قاسم گذاشتند.

وی افزود: در نخستین سال 80 نفر، سال دوم 100 نفر و امسال 185 نفر تعداد مادرانی است که اسم قاسم را برای فرزندان خود انتخاب و در سامانه ملی ثبت نام کردند.

حجت الاسلام نیکنام بیان کرد: در سال جاری استان تهران با 22 مورد نامگذاری قاسم برای فرزندان در صدر و کرمان با 17 مورد در جایگاه دوم است.

وی گفت: یک مورد هم در جنت آباد تهران نامگذاری فرزند به نام «حاج قاسم» داریم.

این مراسم با روایت گری مادر شهید جاویدالاثر «علیرضا اختراعی» و تجلیل از ایشان و نیز تجلیل از مادران دارای چند فرزند و موفق اجتماعی همراه بود.

همچنین در این مراسم از کتاب «پسرم قاسم» حاوی خاطرات والدین از نامگذاری فرزند خود به یاد شهید سلیمانی نوشته مریم قربان زاده، نویسنده مشهدی رونمائی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار