رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خبر داد؛

اهدای یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته محصولات لبنی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

فتاح گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تا امروز ۱۰ درصد از تولیدات شیر کشور متعلق به واحد‌های دامی این مجموعه است.
کد خبر: ۵۶۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 19January 2023

اهدای یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته محصولات لبنی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سید پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در آئین افتتاح پروژه دامپروری ۶ هزار راسی در شهرستان آبیک ضمن اشاره به اهمیت امنیت غذایی و پیشرو بودن بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این حوزه اظهار داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تا امروز ۱۰ درصد از تولیدات شیر کشور متعلق به واحد‌های دامی این مجموعه است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار راس دام دارد که سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن شیر را تولید و نقش اساسی خود را در امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

فتاح در ادامه بیان کرد: مجموعه دامپروری ۶۰۰۰ راسی شهرستان آبیک با ارزش ۳۷۰ میلیارد تومان در فاز نخست توانسته است بیش از ۵۰۰ نفر از متخصصین این حوزه را وارد بازار کار کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این مجموعه در کنار تولیدات شیری و گوشتی توانسته است سالانه بیش از ۷۵ هزار تن خوراک دام تولید کند. همچنین تولید سالانه آن بیش از ۴۰ هزار تن شیر و ۱۲۰ تن گوساله پرواری در فاز نخست است.

وی اضافه کرد: این واحد دامپروری تمامی مجوز‌های رسمی خود را از دستگاه‌های ذیربط اخذ کرده و فاصله منطقی این واحد از شهر، تصفیه آب، پساب خروجی آب و چرخش آب از نکاتی حائز اهمیت این پروژه است.

فتاح با توجه به بازار هدف این مجموعه عنوان کرد: بازار هدف این مجموعه بازار‌های داخلی و با اولویت استان‌های همجوار است که خوشبختانه ۹ کارخانه صنعتی در زمینه لبنی در استان قزوین با این مجموعه همکاری می‌کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در رابطه با کمک‌های مومنانه و معیشتی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سال جاری اظهارکرد: امسال برای نخستین بار یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته محصولات لبنی تولیدات بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اهدا شد که به توصیه پزشکان ارزشمندتر از سایر اقلام توزیعی بوده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار