رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

لازمه بازگشت حداکثری عزت امت اسلامی رجوع حداکثری امت اسلامی به قرآن است

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» گفت: لازمه بازگشت حداکثری عزت امت اسلامی، بازگشت حداکثری به قرآن است. اگر قرآن را همان‌گونه که هست به زیبایی ارائه دهیم، قطعاً تعداد جذب‌شدگان فراوان خواهند شد.
کد خبر: ۵۶۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹ - 19January 2023

لازمه بازگشت حداکثری عزت امت اسلامی رجوع حداکثری امت اسلامی به قرآن استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- مقداد کامکار هفشجانی؛ آیین اختتامیه مرحله نهایی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و بیست و یکمین دوره مسابقات دانشجویان دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام«عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری»، فرمانده نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم «شهمیری» جانشین رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، سرتیپ دوم پاسدار «ایرجی» معاون فرهنگی و روابط عمومی عقیدتی ـ سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا و سایر فرماندهان و مسئولان لشکری و جمعی از قاریان و متسابقان حائزین رتبه‌های برتر امروز، ۲۹ دی‌ماه در سالن شهید مطهری ستاد نزاجا برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم ضمن تشکر از میزبانی شایسته نیروی زمینی از این دوره از مسابقات، گفت: طی نظرسنجی از فرآیند برگزاری مسابقات با رضایت ۱۰۰ درصدی از برنامه‌ریزی، حمایت‌ها و پشتیبانی روبه‌رو شدیم و از تمامی فرماندهان نیرو‌ها که با تمام توان پای کار آمدن و برای خدمت به کلام الهی همقدم شدند، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: این ارتش همیشه پیروز و شکست‌ناپذیر است؛ چون ارتش نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتشی حامل قرآن، عامل به قرآن، حافظ، محافظ و خادم به قرآن است. همه انتظارات از ارتش مسلمان در ارتش نظام جمهوری اسلامی ایران، متجلی شده است. قطعاً هنگامی ارتشی به این اندازه با قرآن پیوند خورده است یعنی با خدا پیوند خورده که شکست در قاموس آن راه ندارد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تأکید بر اینکه شرکت در مسابقات قرآنی تنها مسابقه‌ایست که بازنده در آن وجود ندارد، تصریح کرد: در دیگر مسابقات، چون ورزشی، علمی و سایر برنامه‌های فرهنگی شاهد بُرد و باخت متسابقان هستیم، اما در مسابقات قرآن این امر صادق نیست. اعطای درفش‌ها و لوح ها، به منتخبان مسابقات ظاهری و دنیایی است و چه بسا فردی در این مسابقات منتخب نشده باشد، اما از جایگاه بالاتری نزد باریتعالی برخوردار باشد.

وی با تأکید بر اینکه گوشه‌ای از آثار قرآنی که در چهره فرد نمایان می‌شود، همان نورانیتی است که از قرآن و آموزه‌های آن گرفته است، ادامه داد: فردی که با قرآن مانوس است، سراسر زندگی فردی و اجتماعی اش غرق در نور خواهد بود؛ اگر بتوانیم تمام کارکنان ارتش را تحت شمول چتر و خیمه قرآنی قرار دهیم، توان رزمی آن‌ها حتی بدون برخورداری از تجهیزات ظاهری نظامی به ۱۰۰ خواهد رسید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به بخشی از آیه ۲۴۹ سوره مبارکه بقره «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً» اضافه کرد: در این آیه خداوند نوید داده است که هنگامی که متکی بر ایمان و غیرت دینی باشید چه بسا قلیلی بر گروه کثیری پیروز شوند.

وی در ادامه به آیه ۷۹ سوره مبارکه واقعه «لا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» اشاره کرد و گفت: فردی که ظاهرش ناپاک است، نمی‌تواند دست بر روی کلمات ظاهری قرآن بگذارد و برای رسیدن به ظاهر قرآن حتی پاکی ظاهری لازم است، چنانکه برای رسیدن به باطن قرآن، پاکی باطن لازم است تا به کتاب مکنون دست پیدا کنیم. فردی کا در دلش رذایلی، چون کینه، حسد و دروغ و ... باشد، قطعاً هیچ گاه نمی‌تواند به باطن قرآن دست پیدا کند، چون «لا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ»؛ بنابراین اگر بخواهیم به درون و ژرفای قرآن دست پیدا کنیم، باید طهارتی داشته باشیم، چون طهارت ظاهری.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به زبان قرآن دست پیدا کردیم و تلاوت‌های تأثیرگذار داشته باشیم باید عمیقاً به این دستاورد‌ها دست پیدا کنیم و پیام آیات را دریافت کنیم و از مقدمات و ظاهر قرآن عبور کنیم تا بتوانیم آورده داشته باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به کلمه «سبقت» گفت: این از اوامر قرآن است «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ» یعنی در کار‌های خیر مسابقه بگذارید. این درفش‌های قرآنی، نماد کار خیر است. اساس کار خیر و خاستگاهش، قرآن است. بطوری که اگر بتوانیم مسابقات را به درستی پیش ببریم، قطعا خیرات زیادی را برای جامعه هدف خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تأکید کرد: لازمه بازگشت عزت امت اسلامی، بازگشت حداکثری امت به قرآن است. اگر قرآن را همانگونه که هست به زیبایی ارائه دهیم، قطعاً تعداد جذب شدگان زیاد می‌شود. چنانکه چه بسیاری از افرادی که در هنگام تلاوت ها، جان دادند و یا بی هوش شدند به دلیل اینکه به عمق قرآن دست پیدا کردند. امیدواریم تسابق در کار خیر و تسری راه اندازی مدارس قرآن، چون منطقه یکم امامت نیروی دریایی و تسری آن در ارتش، شاهد تربیت و پرورش بیش از پیش قرآنیان باشیم.

انتهای پیام/۹۳۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار