مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در اردکان برگزار شد

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی شهرستان اردکان برگزار شد، ضمن اعلام رأی داوران از برگزیدگان بخش های مختلف این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری با اهدای لوح تقدیر، تنديس جشنواره و جوایزی تجلیل شد.
کد خبر: ۵۶۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶ - 19January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، ساعاتی پیش مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی شهرستان اردکان برگزار شد، ضمن اعلام رأی داوران از برگزیدگان بخش های مختلف این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری با اهدای لوح تقدیر، تنديس جشنواره و جوایزی تجلیل شد.

این جشنواره با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و مهربانی، ایثار و شهادت بین آحاد مردم، تحکیم ارتباطات اجتماعی با موضوع ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی، تجلیل از شهدا و ایثارگران و خانواده‌هایشان، تشویق و ترغیب هنرمندان به تولید آثار نمایشی در این عرصه، کشف و حمایت از ظرفیت‌ها و استعداد‌های جوانان در زمینه هنر‌های نمایشی و گسترش زمینه‌های فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی برگزار شد.

محورهای اصلی این جشنواره، ایثار و ایثارگری در طول تاریخ ایران، شهدا و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، امنیت، ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی و رضوی، ایثار روستاییان و عشایر کشور، ایثار کادر درمان و آتش نشان‌ها، ایثار در قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع)، شهدای دانش آموز، ایثار اجتماعی، ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده (یزد) و خاطرات آزادگان، جانبازان و ایثارگران استان یزد بود.

بخش‌های رقابتی جشنواره صحنه‌ای و خیابانی بودند که آثار رسیده به جشنواره در بخش صحنه‌ای در موضوعات زندگی‌نامه شهدا و ایثارگران، شهدای منا، زندگینامه شهید حاج قاسم سلیمانی و محور مقاومت و انقلاب اسلامی و در بخش خیابانی زندگینامه شهدا و ایثارگران، ایثار اجتماعی، دفاع مقدس، زندگینامه شهید سلیمانی بودند.

تعداد کل آثار دریافتی ۱۸۰ اثر، صحنه ای ۱۰۵ اثر، خیابانی ۷۵ اثر، تعداد نمایش‌های صحنه‌ای بازبینی شده ۴۵ اثر، تعداد نمایش‌های خیابانی بازبینی شده ۳۵ اثر، تعداد کل نمایش‌های حاضر در مرحله نهایی ۳۱ اثر، نمایش راه یافته در بخش صحنه ای ۱۳ اثر و نمایش‌های راه یافته در بخش خیابانی ۱۸ اثر بودند.

استان‌های حاضر در مرحله نهایی جشنواره شامل آذربایجان شرقی، خوزستان، تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان، گیلان، مازندران، کرمانشاه، لرستان، یزد، اصفهان، ایلام، اردبیل، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد بودند.

نمایش‌ها در تالار فرهنگ کشنلو، فرهنگسرای خاتمی سالن هنر ارشاد، مجموعه فرهنگی کاووسی، سالن هلال احمر و میدان پارک شهر اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار