مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در اصفهان

«علایی» گفت: دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس) در اصفهان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ - 21January 2023

«یوسف علایی» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به فراخوان دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس) اظهار داشت: آثار ارائه شده به این جشنواره در دو بخش بزرگسالان و نوجوانان طبقه‌بندی می‌شود که هر بخش دارای چند محور است.

وی عنوان کرد: محور اصلی در هر دو بخش حوزه دفاع مقدس و رزمندگان اسلام است و در بخش بزرگسالان جبهه مقاومت یکی دیگر از محورها است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در خصوص بخش ویژه و جنبی جایزه ادبی یوسف عنوان کرد: در بخش ویژه داستان با محوریت وحدت ملی، ایران قوی و بخش جنبی جشنواره جبهه مقاومت، نقش بانوان در دفاع اسلامی، جهاد تبیین و دفاع مقدس، جهاد تبیین و محور مقاومت است.

علایی درباره شرایط عمومی شرکت در جشنواره تصریح کرد: داستان‌های ارسالی قبلا در کتاب مستقل یا مشترک چاپ نشده باشند، آثار به صورت فایل WORD  ارسال شود، محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و افراد می توانند فقط در یک استان شرکت کنند، در صورت شرکت در استان‌های مختلف از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

وی ادامه داد: آثار منتخب استانی در مجموعه‌ای از سوی این اداره کل به چاپ خواهد رسید و آثار منتخب به دبیرخانه کشوری ارسال و در بخش ملی جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان افزود: توجه ویژه به اتفاقات بومی استان (پرداختن به حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان، استفاده از گویش‌های محلی و بومی) در داستان امتیاز ویژه خواهد داشت.

علایی در خصوص ملاک‌های ارزیابی هر اثر تشریح کرد: نوآوری و خلاقیت، کیفیت جذب مخاطب، کیفیت پایان‌بندی، پیرنگ، شخصیت‌پردازی، بومی بودن اثر، کیفیت زبان اثر، فضاسازی مناسب، درون مایه منطبق با ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: علاقمه‌مندان به شرکت در این جشنواره حداکثر تا یکم اسفند سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه با درج مشخصات کامل در پایان اثر (نام و نام‌خانوادگی، سال تولد، کدملی، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس) ارسال کنند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: آثار از طریق نرم‌افزار پیام‌رسان ایتا به شماره 09388237577 و آدرس Mana_isf@ ارسال شود.

برگزاری دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در اصفهان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار