مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی خبر داد:

ثبت درخواست ۴۵۰۰ نفر از متقاضیان در سامانه تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی استان مرکزی

سرهنگ فرامرزی گفت: تاکنون ۴۵۰۰ متقاضی درخواست خود را در سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ثبت کرده اند.
کد خبر: ۵۶۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ - 21January 2023

ثبت درخواست ۴۵۰۰ نفر از متقاضیان در سامانه تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی استان مرکزیبه گزارش خبرنگار ‌دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «سعید فرامرزی» مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی امروز(شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی امسال تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی استان مرکزی اعتبار قابل توجهی را همراه دارد.

وی افزود: تاکنون ۴۵۰۰ متقاضی در ۲۹ عرصه و ۶۰ زیر شاخه با موضوعات امنیت غذایی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی درخواست خود را در سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ثبت کرده اند. 
 
سرهنگ فرامرزی درباره شرایط لازم برای ثبت نام کنندگان گفت: متقاضیان در گذشته نباید از تسهیلات اشتغالزایی دولت استفاده کرده باشند، شاغل نبوده و تحت پوشش بیمه اجباری نباشند و همچنین ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت نیز برای آقایان الزامی است.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه این تسهیلات صرفا به افرادی اعطا می‌شود که توانمندی و مهارت لازم را در حوزه کسب و‌کار خود داشته باشند، اضافه کرد: برای تایید مهارت و دریافت وام، متقاضی لازم است مدرک تحصیلی مرتبط، گواهی دوره های فنی‌ و حرفه ای یا گواهی معتبری که جهت احراز مهارت  او کافی باشد را در پرونده خود داشته باشد. 
 
وی ضمن اشاره به اینکه صحت سنجی اطلاعات و طرح توجیهی که در سایت ثبت شده است توسط کارشناسان با حضور در محل کسب و کار انجام می‌پذیرد، افزود:  تا کنون از ۴۵۰۰ نفر ثبت نامی ۲۰۰۰ نفر مورد بازرسی قرار گرفته اند. 
 
سرهنگ فرامرزی با تاکید بر اینکه پرونده متقاضیان پس از بازرسی باید توسط کمیسیون سپاه شهرستان ها مورد تایید قرارگیرد، گفت: ۸۰۰ پرونده تاکنون نظر کمیسیون سپاه شهرستان خود را دریافت کرده اند و ۴۰۰ نفر نیز به بانک های عامل معرفی شده اند. 
 
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطر نشان کرد: هدف از این تسهیلات حمایت از مشاغل خرد و خانگی است و رویکرد سپاه و بسیج در این راستا توانمند سازی و خودکفایی در عرصه های اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها