اردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

وزارت امور خارجه اردن تعرض به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد و این اقدام را موجب دامن زدن به نفرت پراکنی و خشونت دانست.
کد خبر: ۵۶۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ - 22January 2023

اردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، تعرض یکی از احزاب تندروی سوئد به قرآن کریم موجی از محکومیت‌های بین‌المللی و رسمی را به همراه داشته و وزارت خارجه اردن این اقدام را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه اردن در پیامی توئیتری این اقدام را محکوم و آن را موجب دامن زدن به نفرت پراکنی و خشونت و تهدید همزیستی مسالمت آمیز برشمرد.

هفته گذشته مقامات سوئدی به یکی از شخصیت‌های راستگرای افراطی دانمارکی اجازه دادند که در استکهلم (پایتخت سوئد) نسخه‌ای از قرآن کریم را به آتش بکشد. دادستانی کل سوئد نیز از بررسی و گشودن پرونده تحقیقاتی در این باره خودداری کرده است.

وزارت امور خارجه ترکیه سفیر سوئد را بدلیل برخی اقدامات برنامه ریزی شده در سوئد برای هتک حرکت قرآن کریم احضار کرد.

احضار سفیر سوئد در ترکیه پس از آن صورت گرفت که رسانه‌ها روز جمعه گزارش دادند که «راسموس پالودان»، رهبر یک حزب سیاسی راست افراطی مجوز سوزاندن یک نسخه از قرآن را در خارج از سفارت ترکیه در استکهلم دریافت کرده است.

در همین ارتباط منبع دیپلماتیک وابسته به وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: «با اطلاع از اینکه آتش زدن کتاب مقدس ما در نزدیکی سفارت ما در استکهلم در سوئد مجاز شده است، سفیر سوئد در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه احضار شد.»

این منبع دیپلماتیک که نامش فاش نشده، افزود: «نمی توان از توهین به ارزش‌های مقدس تحت پوشش حقوق دموکراتیک دفاع کرد و وزارت خارجه ترکیه این اقدامات تحریک‌آمیز را به شدت محکوم می‌کند و منتظر است تا سوئد مجوز سوزاندن قرآن را پس بگیرد.»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تداوم هتک حرمت قرآن کریم در کشور‌های اروپایی را که این بار در سوئد رخ داد، قویاً محکوم کرد.

کنعانی افزود: متأسفانه برخی کشور‌های اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و علی رغم شعار‌های زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها