دادستان تهران خبر داد؛

صدور کیفرخواست مدیران یکی از بانک‌های کشور

صالحی درخصوص تخلف مدیران یکی از بانک‌های کشور در پایتخت، گفت: کیفرخواست مدیر و چهار کارمند بانکی به اتهام اهمال و قصور در انجام وظیفه صادر شد.
کد خبر: ۵۶۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ - 22January 2023

صدور کیفرخواست مدیران یکی از بانک‌های کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علی صالحی» دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای مدیر و چهار کارمند یکی از بانک‌های کشور در پایتخت خبر داد و اظهار داشت: گیرنده متخلف تسهیلات ارزی در سال ۹۴ یک شرکت تجاری با موضوع فعالیت‌های بازرگانی تأسیس و با سواستفاده از اوراق هویتی یک خانم و جعل امضا، وی را به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت انتخاب می‌کند.

دادستان تهران افزود: متهم اصلی پرونده که گیرنده تسهیلات است با توجه به عدم نظارت ارکان دو بانک، در شهریور ۹۵ تعداد ۱۹ فقره حواله ارزی و مهر همان سال، ۳۰ فقره حواله ارزی جهت واردات کالا دریافت می‌کند و حواله ارزی به حساب‌های خارجی تعیین شده، واریز می‌شود.

وی اظهار کرد: متهم ارزی، این مبالغ را برای واردات کالا‌های الکترونیکی اینورتر، الکتروموتور و قطعات رایانه دریافت کرده، ولی متأسفانه جواز سبز گمرکی و اسناد حمل کالا را به بانک تحویل نداده بود.

صالحی با اشاره به تخلف کارکنان بانک در این پرونده، گفت: بر خلاف آئین نامه اعتبارسنجی برای شرکت‌های با مسئولیت محدود، باید وثایق نوع اول مانند ملک شهری ارائه می‌شد، اما کارکنان متخلف بانک در این پرونده، وثیقه نوع سوم را از متهم دریافت کردند که همین امر شرایط تخلف را برای این فرد میسر کرده بود.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: پرونده گیرنده متخلف تسهیلات ارزی و شرکت تحت مدیریتش به صورت جداگانه با عنوان مشارکت در اخلال کلان در نظام ارزی کشور به دادگاه کیفری یک تهران ارسال شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها