«کلیسای کاتولیک کلدانی» هتاکی به قرآن کریم را محکوم کرد

پتریارک کلیسای کاتولیک کلدانی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، بر لزوم مجازات اهانت‌کنندگان تأکید کرد.
کد خبر: ۵۶۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ - 22January 2023

«کلیسای کاتولیک کلدانی» هتاکی به قرآن کریم را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کلیسای کلدانی، امروز (یکشنبه)، در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در پایتخت سوئد را محکوم کرد.

بنابر گزارش شبکه «رووداو»، در بیانیه صادره از سوی «لویس روفائیل اول ساکو» پتریارک کلیسای کاتولیک کلدانی تأکید شده است که این کلیسا «با تأسف شدید اقدام یک فرد سوئدی تندرو در آتش‌زدن یک جلد از قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در سوئد را محکوم می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این رفتار با ارزش‌های انسانی، دینی و اخلاقی منافات دارد و احساسات میلیون‌ها مسلمان در جهان را جریحه‌دار می‌کند و در شرایطی که جهان ما نیازمند صلح مدنی است، به نفرت‌پراکنی دامن می‌زند.»

کلیسای کلدانی در عین حال تأکید کرد که کشور‌ها باید مسئولیت خود را در قبال آزادی هر فرد در عمل به اعتقاداتش ایفا کنند و برای پاسداری از ادیان، نماد‌های آن و افراد معتقد و همچنین اشاعه روحیه مهرورزی و برادری اقدامات محکمی اتخاذ نمایند.

لویس روفائیل در ادامه همچنین تأکید کرد که کشور‌ها باید از شهروندان در برابر افراط‌گرایی و خشونت محافظت کنند و هتاکان را برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامی به سزای اعمالشان برسانند.

برخی گروه‌های افراطی، روز شنبه، در اقدامی به قرآن کریم در سوئد اهانت کردند. «اولا استرلینگ» سخنگوی پلیس سوئد، روز گذشته، اذعان کرد که چراغ سبز اهانت به قرآن کریم مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم را به یک گروه افراطی نشان داده است.

شبکه روسی «راشاتودی» در این‌خصوص گزارش داده بود که «راسموس پالودان» رهبر اسلام‌ستیز حزب راست افراطی «استرام کورس» دانمارک از سوی پلیس سوئد مجوز دریافت کرد تا در جریان تظاهرات برنامه‌ریزی شده ۲۱ ژانویه (اول بهمن ماه) مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم، به قرآن کریم بی‌احترامی کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار