هلاکت ۵ داعشی در حملات ارتش عراق در صلاح‌الدین

نیروی هوایی عراق مواضع تروریست‌های داعش را در طوزخورماتو واقع در استان صلاح‌الدین هدف قرار داد که در پی آن، پنج تروریست کشته شدند.
کد خبر: ۵۶۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ - 22January 2023

کشته شدن پنج داعشی در حملات ارتش عراق در صلاح الدینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مرکز موسوم به «الاعلام الامنی» (اطلاع‌رسانی امنیتی) خبر داد که ارتش عراق حملات هوایی را علیه عناصر تروریستی داعش در استان صلاح الدین انجام داده است.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از این نهاد گزارش داد، پس از حملات هوایی که در شمال شرق «الدوز» صورت گرفت، نیرو‌های پشتیبانی ستاد عملیات مشترک که در طوزخورماتو حضور دارند، محل این حمله را بررسی کردند که پس از آن، با جنازه پنج تروریست روبرو شدند.

نیرو‌های عراقی موفق شدند دو نفر از تروریست‌ها را شناسایی کنند، ولی سه جنازه دیگر، قابل شناسایی نبودند. این نیروها، همچنین سلاح و انبار مهمات و مواد لجستیک تروریست‌ها را در این منطقه کشف و ضبط کردند.

این در حالی است که عملیات تفتیش نیرو‌های عراقی در این منطقه همچنان ادامه دارد. ارتش عراق خبر داد که بعدا جزئیات بیشتری از این عملیات را اعلام خواهد کرد.

بغداد الیوم ماه گذشته نیز گزارش داد، هدف آمریکا از زمان سرنگونی رژیم بعث تا به امروز، این است که عراق را صحنه تسویه‌حساب در منطقه قرار دهد و این مسئله را از رهگذر تبلیغ و همکاری با همه گروه‌های تروریستی انجام می‌دهد؛ از گروه التوحید و الجهاد گرفته تا داعش و القاعده.

به گفته این پایگاه، در آغاز جنگ علیه داعش که یک سوم اراضی غربی و شمالی عراق را اشغال کرده بود، تسامح آمریکا با این تروریست‌ها بسیار روشن بود و این کشور فقط نظاره‌گر حضور داعش بود و هیچ اقدامی علیه آنان انجام نداد؛ حتی کار به جایی رسید که ائتلاف آمریکایی، با هلی‌برن، سلاح و تجهیزات به مناطق تحت اشغال تروریست‌ها ارسال می‌کرد. این اقدامات نشانگر حمایت مستقیم و واضح آمریکا از داعش بوده است. البته داعش نیز هیچ اردوگاه‌ها و مقر‌های آمریکا یا نظامیان این کشور را هدف قرار نداد. در واقع دولت آمریکا، داعش را در عراق و سوریه مدیریت می‌کرد تا بتواند بر این کشور‌ها مسلط شود، ولی این طرح، با فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی، نقش بر آب شد و در مدت زمان کوتاهی، داعش شکست خورد.

بغداد الیوم در ادامه نوشت، پس از اینکه آمریکا نتوانست داعش را در عراق حفظ کند، قصد داشت درگیری شیعی-شیعی بین کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به چارچوب هماهنگی و جریان صدر ایجاد کند، ولی در این نقشه نیز شکست خورد. امروز هم رسانه‌های آمریکایی و غربی، در حال تبلیغ برای داعش هستند و آن را یک «قدرت نظامی» توصیف می‌کنند؛ تبلیغاتی که نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد وضعیت امنیتی عراق را بر هم بزند.

روزنامه تایمز انگلیس هم اخیرا مدعی شد که داعش یک «ارتش کامل» است و سی هزار نیرو دارد و فقط منتظر هستند که در سال ۲۰۲۳ دوباره دست به کار شوند. این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی ادعا کرد که داعش در پی تجدید قوا در عراق و سوریه است و قصد دارد سی هزار تروریست خود را آزاد کند.

به گفته این روزنامه، بیش از ۲۰ هزار داعشی در زندان‌های عراق زندانی هستند. ده هزار نفر از عناصر داعش، در زندان‌های کُرد‌های وابسته به آمریکا در سوریه دز زندان به سر می‌برند؛ لذا داعش تلاش خواهد کرد در سال ۲۰۲۳ این عناصر را آزاد کند. البته برخی از گزارش‌های نهاد‌های امنیتی خارجی حاکی از این است که داعش قصد دارد با سوء استفاده از حمله ترکیه به سوریه، ۱۰ هزار نیروی خود را آزاد کند.

آمریکا بار دیگر قصد دارد از طریق تبلیغ برای داعش و ایجاد یک وضعیت توهمی، این تروریست‌ها را به عرصه بازگرداند، ولی ناظران تأکید دارند که این مسئله امکان ندارد؛ زیرا داعش به یک عنوان یک موجودیت نظامی، از بین رفته است و فقط شماری از عناصر ان باقی مانده‌اند. هر چند باید عملیات‌های گسترده علیه داعش صورت گیرد و به حضور آنان پایان داده شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار