مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

آیین بزرگداشت شهدا با جشن پدران آسمانی برگزار می‌شود

«داوطلب» با اشاره به تقارن میلاد با سعادت امام علی(ع) و روز پدر با ایام دهه فجر، گفت: آیین بزرگداشت شهدا با عنوان جشن پدران آسمانی امسال همزمان با روز پدر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ - 22January 2023

آیین بزرگداشت شهدا با جشن پدران آسمانی برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمدرضا داوطلب» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان امروز در جلسه کمیته ایثارگران دهه فجر ضمن ادای احترام به ۶۳ شهید گیلانی دوران پیروزی انقلاب اسلامی و محکومیت حرکت خصمانه اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران اظهار داشت: باید برنامه ریزی‌های لازم در حوزه ایثارگران انجام شود تا نقش جامعه ایثارگری در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهترین شکل ممکن تبیین شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل عشق ملت ایران به اسلام و ولایت است، تصریح کرد: مردمی بودن برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر اولین اصل مراسمات و اقدامات پیش رو است.

داوطلب با اشاره به تقارن میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر با ایام دهه فجر افزود: آیین بزرگداشت شهدا با عنوان جشن پدران آسمانی امسال همزمان با روز پدر برگزار خواهد شد و از نکات بارز این آیین، امسال این است که بخش قابل توجهی از امور آن توسط فرزندان شهدا انجام می‌شود همچنین تجلیل از یادگاران شهیدان نیز از برنامه‌های دیگر به مناسبت این روز است.

وی آغاز مراسمات دهه فجر را از گلزار شهدای سراسر استان عنوان و تصریح کرد: مراسم ویژه ۱۲ بهمن، سالروز ورود امام (ره) درگلزار شهدای سراسر استان باحضور تمامی اقشار مردم به صورت همزمان آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان برپایی یادواره ۶۳ شهید دوران پیروزی انقلاب در هفدهم بهمن ماه در مصلی امام خمینی (ره) را از جمله یادواره‌ها و مراسمات پیش رو دانسته و اذعان کرد: همچنین یادواره شهدای خلبان استان در بیستم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دیدار مسئولین استانی و شهرستانی با خانواده‌های شاهد و ایثارگر از برنامه‌های اصلی و در دستور کار تمام دستگاه‌های استان خواهد بود گفت: حضور ایثارگران شاخص (پیام آوران ایثار) در مدارس استان و سخنرانی درخصوص انقلاب وخاطره‌گوئی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف، برگزاری اردو‌های فرهنگی بصیرتی فرمانده دل‌ها ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و مراسمات تجلیل از خانواده‌ها، نخبگان و سرآمدان ایثارگر از برنامه‌های مشارکتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر بزرگداشت ایام دهه فجر خواهد بود.

داوطلب با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به جهاد تبیین افزود: برگزاری نشست‌های بصیرتی جهاد تبیین در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌هایست که با توجه ویژه‌ای در حال پیگیر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان برگزاری فراخوان مقاله پژوهشی و شب شعر ویژه ایثارگران دردهه مبارک فجر توسط دانشگاه‌های استان را از برنامه‌های فرهنگی سازمان دانست و تصریح کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی ومسابقات مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی برای گروه‌های مختلف و سنین مختلف عموم مردم، جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان توسط اعضاء کمیته ایثارگران نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار