رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

نقش اصحاب رسانه در اصلاح جامعه/ تعمیق انقلاب موجب برطرف شدن خطر ارتجاع می‌شود

حجت‌الاسلام «سعیدی» با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی اصحاب فرهنگ و رسانه در اصلاح جامعه گفت: هر انقلابی با رجعت مواجه است و تا زمانی که انقلاب عمق پیدا نکند، خطر ارتجاع وجود دارد.
کد خبر: ۵۶۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ - 23January 2023

حجت‌الاسلام سعیدیبه‌گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در آیین اختتامیه نخستین دوسالانه تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای نیرو‌های مسلح که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب‌های توحیدی با تحولات گسترده‌ای همراه هستند که انقلاب اسلامی ایران هم مشمول همین موضوع می‌شود.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: در این راستا اولین مرحله‌ای که انقلاب‌های توحیدی طی می‌کنند، تحول فکری و اندیشه است؛ دومین تحول نیز تحول سیاسی است؛ یعنی تغییر حاکمیت و رژیمی که بر مبنای کفر و شر‌ک پایه‌گذاری شده بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: تحول سوم تحول اداری است؛ یعنی سازمان و ساختار در نظام توحیدی متفاوت خواهد بود، اما تحول بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد، تحول اقتصادی و اجتماعی است.

وی افزود: سخت‌ترین مشکل این تحول، تحول فرهنگی مانند تغییر در آداب و رسوم است؛ البته هر انقلابی با رجعت و ارتجاع مواجه است که بازگشت به رجعت هم همین سیر یادشده را دارد؛ بنابراین تا زمانی که انقلاب عمق پیدا نکند، خطر ارتجاع وجود دارد.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: چرخه‌ای که پیامبر اسلام (ص) در ذات ربوی دنبال می‌کردند، بعد از رحلت ایشان متوقف و بدین‌صورت ارتجاع آغاز شد؛ ایشان چهار شیوه را برای تحول در جامعه دنبال و ظرف مدت ۱۰ سال تمدن بزرگی را ایجاد کردند که اگر برخی اشخاص اجازه می‌دادند، تمدن اسلامی جهان را فرا می‌گرفت و دنیا گلستان می‌شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: اولین نهاد‌هایی که پیامبر اعظم (ص) بنا نهادند، «تأسیسی» بود؛ مانند نهاد مسجد، نماز‌ جماعت، حلال و حرام، و واجب و غیر واجب؛ لذا باید گفت اولین بخش از شیوه نظارت پیامبر (ص) بر جامعه، «نهاد‌های تأسیسی» بود.

وی با تاکید بر اینکه بشر در غرب امروز در حال بازگشت به دوران جاهلیت است؛ چون چیزی برایش اهمیت ندارد، افزود: برخی دیگر از تحولاتی که پیامبر اعظم (ص) در جامعه دنبال می‌کردند، «نهاد‌های تأییدی» بود؛ به عبارت دیگر خصلت‌های نیکی را که در اعراب وجود داشت، تأیید کردند؛ مثل مهمان‌نوازی و سختکوشی و البته بخش دیگر این تحولات تکمیلی بود؛ یعنی خیلی از رفتار‌ها را اصلاح کردند.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان‌ اینکه بخش چهارم، اصلاحات تحذیری بود؛ مانند مخالفت با دخترکشی و برده‌داری، تأکید کرد: اصحاب فرهنگ و رسانه هم باید در جامعه تغییر به‌وجود بیاورند؛ مانند مقابله با مصرف‌گرایی؛ این در حالی است که رسانه‌ها به واسطه تأثیرپذیری که در جهت تغییر در جامعه دارند، بعضاً در این راستا بر امواج سوار می‌شوند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: خرافه‌گرایی، حرام‌شنوی که مقدمه حرام‌خواری است، گرایش به ظواهر غربی مانند نام‌گذاری‌های غربی و کفران نعمت، بخش دیگری از مواردی است در رسانه‌ها با آن‌ها مواجه هستیم. امروز گرانی و کمبودهایی وجود دارد، ولی باید به آنچه خداوند داده هم توجه کنیم و نسبت به آن‌ها شاکر باشیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار