یادداشت/ حجت‌الاسلام ‌محمدی

مرجعیت در اعتقاد ما جای دارد

مرجعیت در اعتقاد ما جای دارد و ما با مرجعیت نفس می‌کشیم و او در همه شئون زندگی ما جاری است و کسی نمی‌تواند این حقیقت را مخدوش سازد و نشریه بی‌وجود فرانسوی بداند که هر چقدر پا روی نور می‌گذارد این نور است که پا مالش می‌کند.
کد خبر: ۵۶۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ - 23January 2023

مرجعیت در اعتقاد ما جای دارد

گروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام «سعید محمدی» مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس آذربایجان غربی؛ مرجعیت در جهان اسلام نه تنها در یک مسئله بلکه در همه مسائل کلان کشور نقش محوری دارد و این نقش را می‌توان در ارتقا جایگاه وحدت امت، یکپارچگی جامعه اسلامی، هدایت در مقاومت و پیشرفت امت اسلامی در جهات گوناگون مشاهده کرد، نقش آفرینی که شاید بتوان گفت در هیچ عصری بغیر از عصر پیغمبر اکرم و ائمه اطهار ما شاهد چنین ظهور و بروزی از مرجعیت نبودیم.

البته شاید در برخی ادوار شاهد فتوا‌های صریح و دشمن شکن از مراجع عظام در طول تاریخ مرجعیت بوده باشیم مثل همان جریان تحریم توتون و تنباکو توسط میرزای شیرازی بزرگ، لکن مظاهر مختلف مرجعیت در سطوح عالی و کلان در جامعه اسلامی و بلکه در منطقه وسیعی به نام خاورمیانه را کسی تا حال به این گسترده گی ندیده بود.

امروز مرجعیت یک دژ محکم و غیر قابل نفوذی است که دشمنان اسلام را از ایجاد رخنه در آن مایوس و مستصل کرده و متقابلا یک فضایی از مهر، عطوفت، اخوت و اتحاد بین آحاد امت اسلامی ایجاد کرده است و ما هم این پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف علمی و دفاعی و مدیریتی و منطقه‌ای و راهبردی را مدیون این وجود پر برکت هستیم.

مرجعیت نشان داد که اسلام دینی جامع است که هم سعادت اخروی را به انسان به ارمغان می‌آورد و هم سعادت دنیوی را هم پایه‌های علم را استوار ساخت هم پایه‌های اخلاق را، هم انسان را به تنهایی دید و هم اجتماع را و عدالت را تنها راه نجات بشر از افراط و تفریط‌ها معرفی کرد.

با این اوصاف استعمارگران و یغماگران غربی اعم از روباه مکار انگلیس، گرگ بی رحم آمریکا و شغال بی‌صفت فرانسه و همدستان آن‌ها باید هم از اینهمه حضور و پرتو افشانی خورشید مرجعیت در میادین مختلف به درد آیند، از اینکه نمی‌توانند و دستشان کوتاه شده از چپاول و غارت و له کردن انسان‌ها و انسانیت که در طول سالیان متمادی بر سر مسلمان‌های منطقه بخصوص ایران عزیز آورده بودند؛ بنابراین مرجعیت در اعتقاد ما جای دارد و ما با مرجعیت نفس می‌کشیم و او در همه شئون زندگی ما جاری است و کسی نمی‌تواند این حقیقت را مخدوش سازد و این نشریه بی وجود فرانسوی بداند که هر چقدر پا روی نور میگذارد این نور است که پا مالش می‌کند.

من بعد نیز نه تنها جای پائی در منطقه برای آن‌ها نیست بلکه مراقب این انفجار بزرگ باشند که سرزمین آن‌ها را در نوردد و انسان‌های غربی خسته از افکار و اندیشه‌های تاریک و این همه ایسم‌های وهم آلود را جان ببخشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار