مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تاکید کرد؛

پیامد‌های خطرناک قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی

سرهنگ «ذوالفقاری» گفت: قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا براساس حقوق بین‌الملل کاری غیرقانونی است البته این اقدام پیامد‌های خطرناکی نیز برای کشور‌های اروپایی به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۵۶۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰ - 24January 2023

سرهنگ پاسدار «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، اظهار داشت: کارنامه درخشان سپاه پاسدار از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز موجب تحرکات خصمانه دشمن و قرار دادن یک نهاد نظامی رسمی در لیست گروه‌های تروریستی بوده است.

وی افزود: سپاه پاسدار در عرصه‌های مختلف اعم از امنیت، دفاع و به ویژه در مقابله با جنگ ترکیبی اخیر که توسط نظام سلطه با همکاری رژیم صهیونیستی، کشور‌های اروپایی، منافقان، برخی کشور‌های عربی و... علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته بود بسیار موفق و درخشان عمل کرده است و همین موضوع به علت اصلی قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی تبدیل شد درواقع این اقدام کشور‌های اروپایی در ادامه جنگ ترکیبی و همه جانبه‌ای است که علیه انقلاب اسلامی ایران در پیش گرفته و با شکست سختی نیز مواجه شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در دوران دفاع مقدس و پس از آن جهان استکبار هر زمان از اقتدار و صلابت سپاه پاسداران درمانده شد مقابل آن به صف‌آرایی پرداخت و با تمام قوا سعی می‌کرد با طرح ادعا‌های پوچ به هویت درخشان این نهاد انقلابی در افکار عمومی خدشه وارد کند.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران یک نهاد مردمی است، عنوان کرد: این نهاد در قلوب مردم جای دارد و نه تنها محبوب ملت ایران است بلکه در میان تمامی کشور‌های منطقه و جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است چراکه اگر سپاه پاسداران درمقابل داعش که از حمایت کشور‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برخوردار بود ایستادگی نمی‌کرد امروز آتش این گروهک تروریستی دامن خود اروپا را نیز می‌گرفت.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران همواره در خدمت‌رسانی به مردم پیشرو بوده و هست، برای مثال در حوادثی همچون زلزله، کرونا، سیل و... سپاه جزو اولین نهاد‌هایی بود که برای خدمت به مردم وارد میدان شد همچنین سپاه پاسداران همواره فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده و موجب ناکامی آن‌ها می‌شود برای مثال در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم چگونه با حضور سپاه و یک برنامه‌ریزی دقیق امنیت به کشور و جامعه بازگشت درصورتی که دشمنان زمانی طولانی برای ضربه زدن به ملت ایران برنامه‌ریزی و هزینه کرده بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بنابراین و با توجه به اقدامات موثر سپاه پاسداران و ضربات محکمی که این نهاد انقلابی به دشمنان وارد کرده است جهان استکبار چاره‌ای جز قرار دادن آن در لیست گروه‌های ترورریستی ندارد درحالی که خود سپاه با گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کند و آن‌ها را به زانو درآورده است.

ذوالفقاری یادآور شد: این اقدام خصمانه و غیرقانونی اتحادیه اروپا درواقع نشان‌دهنده عجز و ناتوانی آن‌ها است که با قوانین بین‌الملل نیز مغایرت دارد همچنین می‌توان گفت اقدام کشور‌های اروپایی و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی تکرار اشتباهات آمریکا و است چراکه در گذشته نیز نیروی قدس توسط آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه براساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی ایران سپاه پاسداران جزئی از حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید، بیان داشت: قرار دادن این نهاد رسمی در لیست گروه‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا براساس حقوق بین‌الملل کاری غیرقانونی است البته این اقدام پیامد‌های خطرناکی نیز برای کشور‌های اروپایی به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: در ماده ۲ کنوانسیون سازمان ملل بحث مصونیت قضایی دولت‌ها همچنین اموال آن‌ها مطرح شده است و با توجه به اینکه سپاه پاسداران نیز جزئی از دولت ایران است و این اقدام یک جانبه اتحادیه اروپا درحقیقت نقض آشکار این کنوانسیون است که موضوع مصونیت دولت‌ها را زیرسوال می‌برد.

ذوالفقاری ادامه داد: در ماده پنج کنوانسیون سازمان ملل همچنین بیان می‌شود که محاکم قضایی تمامی دولت‌ها اجازه ندارند علیه نیرو‌های نظامی کشور‌های دیگر اقدام قضایی انجام دهند چراکه نیرو‌های نظامی مانند سپاه پاسداران رکن نظام جمهوری اسلامی است، اما برعکس این موضوع قابل اجرا است یعنی ایران می‌تواند به مجامع بین‌المللی شکایت کرده و طرح دعوی کند.

وی با اشاره به اینکه تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران با قوانین حقوق بشر نیز در تضاد است، عنوان کرد: بنابراین این حرکت اتحادیه اروپا هیچ ارزش و اعتباری ندارد ضمن اینکه می‌تواند پیامد‌های خطرناکی برای کشور‌های اروپایی در پی داشته باشد همچنین می‌تواند بستر اقدامات یک‌جانبه توسط دولت‌ها را فراهم کند، مسیر تعیین مصادیق بین‌المللی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی را مسدود می‌کند همچنین زمینه‌ساز تنش‌های جدید در سطح منطقه و سواستفاده گروه‌های ترورریستی مختلف از فضا خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری متذکر شد: درحقیقت اقدام کشور‌های اروپایی در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران هیچ ارزش و اعتباری ندارد چرا که با تمامی قوانین بین‌المللی در تضاد است و تنها دارای جنبه تبلیغاتی است و درواقع یک نوع همراهی با آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های عربی به شمار می‌آید.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه همواره پاسخ سپاه پاسداران به دشمنان کوبنده است، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران همچنان مانند گذشته حتی محکم‌تر و استوارتر از قبل در راستای حفظ و حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و نظام در میدان حضور دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار