رئیس مرکز اسلامی گلستان خبر داد؛

گلستان میزبان نشست منطقه‌ای تقریب مذاهب

«دیلم» گفت: نشست منطقه‌ای تقریب مذاهب اسلامی در گرگان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ - 23January 2023

گلستان میزبان نشست منطقه‌ای تقریب مذاهب

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» رئیس مرکز اسلامی گلستان در نشست خبری ستاد گرامیداشت دهه فجر در گرگان اظهار داشت: در ایام دهه فجر از سوی کمیته تقریب و مذاهب استان برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که می‌توانیم به گرده‌همایی ائمه جمعه، نشست نخبگانی و همه اقشار اهل سنت اشاره کرد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: عطرافشانی گلزار شهدا را در ایام دهه فجر خواهیم داشت؛ بیش از ۶۰۰ شهید گلستان اهل تسنن هستند که در این ایام با آرمان‌هاي شهدا و امام شهدا تجدید بیعت می‌شود.

دیلم عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدای روحانی شیعه و سنی گلستان برگزار می‌شود و بیش از ۶ شهید استان از علمای اهل سنت هستند که دو نفر از آنها در حادثه منا به شهادت رسیدند.

وی افزود: در چهاردهم و بیست یکم بهمن دو نماز جمعه در دهه فجر برگزار می‌شود، در دو شهر استان از ظرفیت سخنران استفاده می‌کنیم و همچنین اعزام سخنران به مدارس را خواهیم داشت.

این مسئول تصریح کرد: نشست منطقه ای تقریب مذاهب اسلامی در ۲۵ و ۲۶ بهمن ‌در گرگان برگزار می شود، در این نشست از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه مهمان خواهیم داشت و علما و اندیشمندان استان گلستان نیز در این برنامه حضور دارند.

دیلم از برگزاری برنامه های متعدد به مناسبت دهه فجر در گلستان خبر داد و ابراز داشت: گردهمایی ائمه جمعه اهل سنت، برگزاری نشست نخبگانی و برپایی اجتماع ویژه طلاب و مدیران مدارس اهل سنت در دو روز متوالی را از جمله دیگر برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر استان گلستان برشمرد

وی متذکر شد: همایش طلاب اهل سنت در شرق گلستان برگزار می‌شود و در این برنامه دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار