مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان:

سرانه فضای آموزشی در شهرستان همدان وضعیت مطلوبی ندارد

«نقوی» گفت: با کمبود جدی سرانه فضای آموزشی مواجهیم و افق خوبی در شهر همدان در زمینه فضاهای آموزشی نداریم.
کد خبر: ۵۶۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ - 23January 2023

سرانه فضای آموزشی در شهرستان همدان وضعیت مطلوبی نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمود نقوی» مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان، اظهار داشت: با کمبود جدی سرانه مواجهیم و افق خوبی در شهر همدان در زمینه فضاهای آموزشی نداریم.

وی افزود: سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۸ مترمربع است که این سرانه در کشور کمتر از ۶ متر، در استان ۳.۸ و در شهر همدان مشکل بسیار شدیدتر است. 

نقوی با بیان اینکه متاسفانه طی سالهای گذشته در حین اجرای پروژه‌های انبوه مسکن کاربری‌های آموزشی مورد نیاز تامین نشده است، گفت: در طرح مسکن ملی کاربری آموزشی پیش بینی شده و‌مدارس ضمن ساخت به آموزش و‌پرورش تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری شهرداری و اداره راه و شهرسازی در راستای تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز تصریح کرد: تقویت اعتبارات مورد نیاز آموزش پرورش در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان از تجهیز مدارس در سال جاری به میزان ۱۵ میلیارد تومان خبر داد و متذکر شد: در تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی سهم شهرستان همدان کم است و‌ با توجه‌ به جمعیت باید مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار