مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی:

رسانه ابراز موثر برای معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان است

«رضایی» گفت: یکی از ابزارهای در بعد هنری برای معرفی انقلاب در جهان و تثبیت آن قطعا رسانه است؛ اما در این مسیر چندین مشکل از جمله اقتصاد رسانه وجود دارد که بسیج می‌تواند وارد این موضوع شود.
کد خبر: ۵۶۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳ - 23January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، جمعی مسئولان و اعضای سازمان بسیج رسانه سپاه عاشورا امروز (دوشنبه) با حضور در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، با «اکبر رضایی» مدیر کل جدید این نهاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به ایجاد تشکل‌های تخصصی گوناگون در بسیج برای اقشار و رده‌های مختلف اظهار داشت: تخصصی‌تر شدن بسیج در حوزه رسانه در کنار دیگر رده‌ها، نشان از بالندگی آن در حوزه‌های متعدد است و همکاران ما تلاش خواهند کرد از قابلیت‌های عظیم آن در حوزه‌های پیام استفاده کنند.

وی با اشاره به تاکید امام راحل مبنی بر صادر کردن انقلاب به همه ملل مستضعف جهان گفت: اگر روی این موضوع تامل ‌کنیم می‌توان از این جمله هزاران جلد کتاب نوشت.

«رضایی» ادامه داد: یکی از ابزارهای در بعد هنری برای معرفی انقلاب در جهان و تثبیت آن قطعا رسانه است؛ اما در این مسیر چندین مشکل از جمله اقتصاد رسانه وجود دارد که بسیج می‌تواند وارد این موضوع شود. 

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه براساس دیدگاه امامین انقلاب بسیج نباید تک بعدی باشد، اضافه کرد: بسیج باید بر کلیات انقلاب و انقلابی‌گری تاکید داشته باشد. 

وی عمده‌ترین مشکل رسانه‌های استان را ارتباط کم‌رنگ و ضعیف با همدیگر دانست و متذکر شد: اگر قرار شود که رسانه تحمل انتقاد نداشته باشد ولی خود انتقاد کند با مشکل مخاطب روبرو خواهد شد چرا که تمام رسانه‌ها باید در کنار نقد، خود انتقادپذیر باشند.

«رضایی» در ادامه با تاکید بر ایجاد تبحر در رسانه‌ها اظهار داشت: باید مرز تضعیف و تخریب با تقویت را رعایت کرد.  

وی تصریح کرد: قطعا هر جلسه‌ای برای هم‌اندیشی و تقویت رسانه‌ها باشد، با جان و دل حاضر خواهم شد زیرا این موضوع یکی از موضوعات مهم استانی است. 

مدیر کل صدا و‌ سیمای مرکز آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شبکه سهند را ایجاد مناظره در موضوعات مختلف بیان کرد و با تاکید بر اثرگذاری مناظره نسبت به میزگرد افزود: باید آستانه تحمل برگزاری مناظرات و پذیرش انتقادهای سازنده در استان را تقویت کنیم.

در ادامه این دیدار، «جواد بیرام‌زاده» مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در چند سال اخیر، به فراجناحی بودن بسیج رسانه و عدم وابستگی آن به جناح خاص پرداخت و گفت: نگاه ما این است که همه انقلابی هستند و اگر نقدی هست از دلسوزی است.

وی برگزاری چندین دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» را مورد اشاره قرار داد و افزود: خوشبختانه سال به سال بر تعداد آثار ارسالی با توجه به کیفیت خوب این جشنواره افزوده می شود و امسال در ششمین دوره برگزاری این جشنواره ۱۶۰ نفر خبرنگار با ۶۰۰ اثر در جشنواره شرکت کرده‌اند که رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال‌های قبل را نشان می‌دهد. 

«بیرام‌زاده» یادآور شد: امید است دوره‌های آموزشی و ایجاد محفل مطالبه‌گری با پشتیبانی مدیریت جدید صدا و‌سیما در سال ۱۴۰۲ افزایش و برگزاری یادواره شهدای رسانه در استان را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار