مدیرکل امور بانوان گیلان خبر داد؛

تجلیل از ۲۰ زن اثرگذار گیلان در «دهه مبارک فجر»

«یعقوب‌نژاد» یکی از برنامه‌های شاخص دهه فجر امسال را تجلیل و تکریم از زنان اثرگذار و معرفی زنان فعال و نخبه در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: امسال از ۲۰ زن در قالب همایش استانی تجلیل می‌کنیم.
کد خبر: ۵۶۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ - 23January 2023

تجلیل از 20 زن اثرگذار گیلان در دهه مبارک فجربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «زهرا یعقوب‌نژاد» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان امشب در سومین نشست مشاوران بانوان فرمانداری‌های شهرستان‌های استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه پیگیر آزادسازی زنان زندانی دارای جرایم غیرعمد هستیم، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی و اداره‌کل زندان‌های استان زمینه اشتغال جایگزین حبس این زنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در قالب اعتبارات صندوق کارآفرینی امید برای شهرستان‌ها هستیم، تصریح کرد: برای بازگشت به مدرسه دختران بازمانده از تحصیل اعتبار خوبی تخصیص یافته و شهرستان‌های رشت و تالش و انزلی مشمول اجرای این طرح ملی هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از برگزاری طرح آموزش پیش از ازدواج برای دانش‌آموزان و دانشجویان دختر خبر داد و گفت: در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اقدامات لازم برای کاهش طلاق و افزایش ازدواج را در دستور کار قرار داده شود و شهرستان‌ها، کمیته سامان ازدواج را تشکیل دهند.

یعقوب‌نژاد با اشاره به اجرای طرح «فردای روشن نسل امید (فرنا) در گیلان در راستای برنامه‌های ستاد ملی جمعیت، بیان کرد: جلوگیری از سقط جنین بسیار مهمتر از فرزندآوری است و باید اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری بهزیستی و ورزش و جوانان کنیم.

وی خانواده را اولویت ستاد ملی جمعیت دانست و یادآور شد: اول باید به فکر تحکیم خانواده باشیم و سپس سیاست‌های جمعیتی را دنبال کنیم.

مدیرکل امور بانوان گیلان با اشاره به تقارن دهه فجر با اعیاد ملی و مذهبی، اضافه کرد: کلیه تجلیل‌ها و تقدیر‌ها و برنامه‌ها در دهه فجر با محوریت تقویت نشاط اجتماعی برای جامعه برگزار می‌شود.

وی کمیته زنان و خانواده را یکی از کمیته‌های ۲۴ گانه ستاد بزرگداشت دهه فجر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان دانست و گفت: پنج رویکرد «گسترس فرهنگ و سیره امام راحل و تبیین بیانیه گام دوم»، «معرفی الگو‌های اسلامی - انقلابی برای زنان مسلمان حمایتگر و پیشران در گفتمان الگوی سوم زن مسلمان»، «انعکاس دستاورد‌های زنان همراه با تجلیل از زنان و مادران نمونه»، «ترویج نگاه گفتمانی و تمدنی به زن» و «افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه» را در برنامه‌های کمیته زنان و خانواده دهه فجر دنبال می‌کنیم.

یعقوب‌نژاد با اشاره به روزشمار دهه فجر، سالروز وفات حضرت زینب در ۱۷ بهمن را روز «انقلاب اسلامی، زنان و خانواده و تربیت نسل انقلابی» دانست و متذکر شد: یکی از برنامه‌های شاخص امسال تجلیل و تکریم از زنان اثرگذار و معرفی زنان فعال و نخبه در عرصه‌های مختلف است که در این راستا از ۲۰ زن در قالب همایش استانی تجلیل می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها