مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌ احمر خبر داد؛

تولید بیش از ۳.۸ میلیون عدد دارو در هفته آخر دی

عسکری گفت: تولید شش برابری مایعات و دو الی سه برابری جامدات از جمله رشد تولیدات در حوزه دارو است. شرکت داروسازی سها هلال‌ احمر از مهر به بعد ۲۴ ساعته در حال تولید بوده است.
کد خبر: ۵۶۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ - 24January 2023

تولید بیش از ۳.۸ میلیون عدد دارو در هفته آخر دیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا عسگری» مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌ احمر اظهار داشت: در یک هفته آخر دی‌ ۴۳۲ هزار عدد سیتریزین و ۳۶۰ هزار عدد اندانسترون در قالب قرص تولید شده است.

وی گفت: آزیتروماسین یکی دیگر از دارو‌هایی است که با توجه به نیاز جامعه، تولید آن در دستور کار هلال احمر قرار گرفته و بر همین اساس در یک هفته گذشته ۴۴۶ هزار عدد کپسول از این نمونه دارو تولید شده است.

عسکری گفت: همچنین از ۲۴ تا ۳۰ دی، با توجه به نیاز فصلی کشور و شیوع آنفلوآنزا، ۳۴۹ هزار بطری ایبوپروفن، ۳۴۹ هزار عدد کیتوتیفن و یک میلیون و ۸۹۰ هزار عدد فینوپروست ۵ میلی گرم در مجموعه سها هلال تولید شده است تا بواسطه توزیع آن در میان جامعه هدف، بخشی از نیاز‌ها در داخل کشور تامین شود.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌ احمر افزود: در مجموع در یک هفته گذشته ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار عدد انواع قرص، ۴۴۶ هزار عدد کپسول و ۷۰۰ هزار عدد داروی نوشیدنی در مجموعه سهاهلال تولید شده است و تلاش می‌شود تا این روند تولید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار