معاون استاندار گلستان:

مساجد در محلات اثرگذار باشند

«مهاجر» گفت: اگر مساجد در محلات اثرگذار باشند، مردم حول آن جمع می‌شوند و اگر ببینند هیئت‌ها و مساجد نسبت به مشکلات مردم محله بی‌تفاوت هستند، از آنها فاصله می‌گیرند.
کد خبر: ۵۶۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ - 24January 2023

مساجد در محلات اثرگذار باشند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «سیدعلی مهاجر» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در نشست با هیئت امنای مسجد و اعضای ستاد مردمی یادواره شهدای محله امام رضا (ع) گرگان اظهار داشت: یادواره شهدای محله امام رضا (ع) یادواره‌ای نو، خلاقانه، اثرگذار و مفید برای اقشار مردم خواهد بود و ظرفیت الگو شدن را خواهد داشت.

مهاجر گفت: پیگیری و خلاقیت هیئت امنای مسجد محله امام رضا(ع) در برگزاری یادواره شهدای محله را الگویی برای دیگر مساجد است، توجه به این مهم یکی از کارکردهای مهم مسجد در محلات را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تاکید کرد: در برگزاری یادواره شهدا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بدعت‌گذار کار نو و خوب بوده و سنت‌های حسنه پایه‌ریزی کنید، متاسفانه آسیبی که گاهی هیئت‌ها و مساجد به آن دچار می‌شوند این است که سعی می‌کنند در حاشیه‌ها از هم سبقت بگیرند.

مهاجر افزود: می‌توانید در فضای یادواره شهدا، با برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی با کار جهادی، اثرگذاری بیشتری بر مردم به خصوص جوانان داشته باشید.

وی بیان کرد: اگر مساجد در محلات اثرگذار باشند، مردم حول آن جمع می‌شوند و اگر ببینند هیئت‌ها و مساجد نسبت به مشکلات مردم محله بی‌تفاوت هستند، از آنها فاصله می‌گیرند.

مهاجر ابراز کرد: باید تلاش کنید به گونه‌ای برنامه ی یادواره اجرا شود که اثرگذار بوده و بدعت و الگویی صحیح برای دیگر مساجد باشد.

مهاجر تصریح کرد: اگر یادواره شهدا متفاوت و خارج از کلیشه‌ها و سبک سنتی باشد، جوان را جذب خواهد کرد، باید با سبکی نو و جدید جوانان امروز را با سیره شهدا آشنا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار