مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

جهاد تبیین یکی از مهمترین کارهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

سردار«خوشبخت» گفت: از نیازهای استان کرمانشاه در حوزه دفاع مقدس نوشتن تالیفات دفاع مقدسی و ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس و همچنین بیان جهاد تبیین در نسل کنونی که یکی از مهمترین کارهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۶۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳ - 24January 2023

جهاد تبیین یکی از مهمترین کارهای بنیاد حفظ آثار محسوب می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان  امروز در دیدار با فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین مقاطع تاریخی ایران اسلامی است که ضمن نمایان ساختن عزم و اراده مستحکم مردم غیور میهن اسلامی­‌مان در حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور الهام‌بخش سایر جوامع و ملل جهانی در عرصه رویارویی با نظام‌های سلطه‌گر و مستکبر قرار گرفته است.

وی از ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزش های دفاع مقدس در راستای برنامه‌های این شهرستان یاد کرد و گفت: برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با هدف‌گذاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و تدوین شده است.

این مسئول به نقش ستادی و هماهنگ‌ کنندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از نیازهای استان کرمانشاه در حوزه دفاع مقدس نوشتن تالیفات دفاع مقدسی و ساخت مراکر فرهنگی و موزه های دفاع مقدس و همچنین بیان جهاد تبیین در نسل کنونی که یکی از مهمترین کارهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس محسوب می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه به اهمیت تولیدات و آثار هنری حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هنر همچون شمشیر برنده‌ای است که مسلما می‌تواند خروجی آن به مراتب از گفتار بیشتر باشد و مخاطب بیشتری را جذب کند.

وی با بیان اینکه جهاد و شهادت لباس عزت ما است، یادآور شد: اگر نجنگیده بودیم و خانواده شهدا صبر نکرده بودند، ما ده‌ها بار از دشمن شکست خورده بودیم، اما خدا راه را بر آنان بست و نگذاشت کفار بر مومنان غلبه کنند. در زمان جنگ یکی از عوامل استقامت ملت ایران گوش فرا دادن به فرامین حضرت امام خمینی (ره) بود و امروز نیز همه باید زیر چتر ولایت پیرو فرامین رهبری معظم انقلاب باشیم تا به کشور آسیبی نرسد.

این مسئول از دوران دفاع مقدس به عنوان یک سرمایه اصیل انقلاب اسلامی نام برد و گفت: شهدا سرمایه‌های زنده و جاودانه ملت و نظام بوده که باید ایثار، فداکاری و رشادت آنها پاس داشته شود تا روح فداکاری، وفاداری و ایثار به عنوان یک ارزش حفظ و در جامعه اسلامی ایران ماندگار شود. ثبت دلاوری، فداکاری،جانبازی و شجاعت شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعدی با برگزاری یادواره شهدا امکانپذیر است.

سردار خوشبخت در پایان ضمن دعوت از دانش آموزان و دانشجویان این شهرستان برای بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد متذکر شد: فضای بسیار خوب و معنوی برای زائران در این مرکز فرهنگی فراهم شده و زائران از زیارت شهدای گمنام و برنامه پیش بینی شده بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار