زنجیره بی‌پایان تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا

تیراندازی‌ها در مدارس آمریکا با تدابیر نادرست مقامات این کشور افزایش شدیدی یافته است.
کد خبر: ۵۶۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ - 24January 2023

زنجیره بی‌پایان تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که در پی تیراندازی در یک مدرسه دو دانش‌آموز کشته شده و یک معلم زخمی شده است.

این تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر «دی‌موین» روی داده و جدیدترین مورد از زنجیره بی‌پایان تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش «شینهوا»، سکوت سیاستمداران در مورد قوانین قوی‌تر اسلحه نشان می‌دهد که این دور جدید تیراندازی در کلاس‌های درس منجر به اقدامات پیشگیرانه واقعی نخواهد شد.

مراکز شخصی گسترده و کنترل نشده اسلحه در آمریکا به آمریکایی‌ها تمایز شرم‌آوری بخشیده است؛ این تنها کشور توسعه‌یافته‌ای است که اکنون به کودکان در مهدکودک‌های خود یاد می‌دهد که چگونه در هنگام تیراندازی‌های جمعی در زیر میز مخفی شوند و پناه بگیرند.

بر اساس گزارش مرکز ملی آمار آموزش آمریکا، تیراندازی در مدارس در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به بالاترین میزان در دو دهه اخیر رسیده است.

همچنین بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، در سال ۲۰۲۰، سلاح به دلیل اصلی مرگ در میان کودکان و نوجوانان تبدیل شد و از تصادفات رانندگی پیشی گرفت.

«رندی وینگارتن»، رئیس فدراسیون معلمان آمریکا، پس از تیراندازی اخیر در مدرسه‌ای در ویرجینیا این سوال را مطرح کرده که «چه زمانی شوک تیراندازی در مدرسه برای الهام بخشیدن به اقدامات لازم برای جلوگیری از اسلحه در مدارس و از هم پاشیدگی زندگی ناشی از آن کافی خواهد بود؟

سکوت سیاستمداران آمریکایی در مورد قوانین قوی‌تر حمل سلاح نشان می‌دهد که دور جدید تیراندازی‌های مرگبار در مدارس منجر به اقدامات پیشگیرانه واقعی نخواهد شد.

آمریکا از نظر سرانه سلاح گرم در جهان پیشتاز است و تعداد اسلحه‌ها بیشتر از جمعیت آن است؛ بر اساس یک نظرسنجی، غیرنظامیان آمریکایی بیش از ۳۹۳ میلیون اسلحه دارند؛ ۱۲۰.۴۸ اسلحه به ازای هر ۱۰۰ نفر ساکن آمریکا.

کمتر از یک ساعت از سال ۲۰۲۲ نگذشته بود که اولین نوجوان مورد اصابت گلوله قرار گرفت؛ یک دختر ۱۴ ساله ایستاده بود و مشغول تماشای آتش بازی در سنت لوئیس بود که گلوله‌ای به بازوی او اصابت کرد.

بر اساس گزارش سازمان غیردولتی «آرشیو خشونت‌های تسلیحاتی»، در یک سال پس از آن، بیش از ۶ هزار کودک در تیراندازی مجروح یا کشته شدند؛ این بیشترین میزان در یک سال از زمان شروع ردیابی‌های این پایگاه داده در ۹ سال پیش است.

در سال جاری میلادی و در حالی که تنها که بیش از ۲۰ روز از آغاز سال گذشته، ۶ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است که منجر به زخمی و یا کشته شدن چندین نفر شده است.

از سال ۲۰۱۸، ۱۵۰ مورد تیراندازی از این دست در آمریکا وجود داشته است؛ سال گذشته ۵۱ مورد تیراندازی در مدارس با جراحت یا مرگ رخ داده است که بیشترین تعداد تیراندازی در یک سال از زمان شروع پیگیری چنین حوادثی از سال ۲۰۱۸ بوده است.

در مجموع مدارس آمریکا در سال ۲۰۲۲ با احتساب تیراندازی‌‎های غیرمرگبار شاهد بیش از ۱۵۰ مورد تیراندازی بوده‌اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار