انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی نماهنگ فجر

دبیرخانه دومین جشنواره ملی نماهنگ فجر با انتشار فراخوان این جشنواره، فعالیت خود را به طور رسمی در دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما آغاز کرد.
کد خبر: ۵۶۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ - 25January 2023

انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی نماهنگ فجربه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس از دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما، این جشنواره که با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود دارای اهداف مختلفی از جمله ترویج فرهنگ دینی و گسترش سبک زندگی ایرانی با استفاده از قالب پرطرفدار نماهنگ، گسترش و توسعه آموزه‌های معنایی و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در گستره جهان، شناخت هنرمندان متعهد با هدف دستیابی به وحدت فرهنگی در مقابله با آموزه‌های زندگی مادی، ترویج فرهنگ مقاومت و شناخت مفهوم استعمار مدرن در جهان، شناخت استعداد‌های جوان و طبایع خلاق در عرصه هنر در کشور، ارتقا کیفی سطح تولیدات در قالب جذاب و پرطرفدار نماهنگ است که قرار است در دو بخش موضوعی و آزاد برگزار شود.

مهمترین موضوعاتی که علاقمندان و هنرمندان این حوزه می‌توانند به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند: وحدت ملی، تصویر حماسه حضور مردم در وقایع تاریخی انقلاب اسلامی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی- اقتصادی- اجتماعی- فرهنگی- امنیتی، استعمار نوین، تهاجم و نفوذ، هویت اجتماعی، فرهنگی و شهروندی در پایتخت، حماسه مقاومت، فردای انقلاب (ایران آینده)، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی، گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و هنر‌های سنتی می‌باشد که در گستره زمانی اول خرداد سال ۹۸ تا پانزدهم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تولید شده باشند.

آثار موسیقیایی مورداستفاده در تولید نماهنگ می‌تواند آرشیوی یاتولیدی باشد، هر داوطلب می‌تواند در کلیه بخش‌ها شرکت کند و جوایز به بهترین‌ها در هر بخش نماهنگ، کارگردانی، تدوین و تصویربرداری تعلق خواهد گرفت.

دبیرخانه این جشنواره در دفتر شعر و موسیقی و سرود واقع در طبقه ششم ساختمان اداری صداوسیما می‌باشد که علاقمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا بیست و پنجم بهمن ماه امسال ارسال نمایند.

جزییات بیشتر این جشنواره بر روی تارنمای دفتر شعر و موسیقی و سرود به نشانی: music.irib.ir قرار گرفته و شماره تماس ۲۲۱۶۷۴۱۱ – ۰۲۱ پاسخگوی سوالات متقاضیان خواهد بود.

مراسم اختتامیه این جشنواره در اسفندماه و در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار