ماهنامه ویژه ارتش آمریکا اذعان کرد

سپاه پاسداران ایران پهپادهایی با برد ۳۰۰۰ کیلومتر دارد/ توسعه سریع صنایع پهپادی و موشکی ایران نگران‌کننده است

ماهنامه ویژه ارتش آمریکا در گزارشی نوشت: اعلام مداوم برنامه‌های پهپادی جمهوری اسلامی ایران مبین این نکته است که سپاه پاسداران توسعه این تجهیزات را ادامه داده و خواهان برابری با قدرت‌های دیگر است.
کد خبر: ۵۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ - 06November 2015

سپاه پاسداران ایران پهپادهایی با برد ۳۰۰۰ کیلومتر دارد/ توسعه سریع صنایع پهپادی و موشکی ایران نگران‌کننده است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «ماهنامه ارتش امریکا» در تازهترین گزارش خود پیرامون «توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ساخت و توسعه پهپادها» نوشت: شاید هیچ بخشی چون برنامه توسعه پهپادها در زرادخانه ایران پیشرفت سریعی نداشته است. شاید ایرانیها  درباره مهندسی معکوس خود در زمینه پهپاد آمریکایی «آرکیو 170» مبالغه کنند اما تلویزیون و رسانههای این کشور تصاویر پهپادهای مختلفی را به نمایش میگذارند.

بر اساس این گزارش، ایران در سال 2010 پهپاد برد بلند «کرار» را رونمایی کرد و 2 سال بعد پهپاد «شاهد» 129 با قابلیت پروازهای طولانی و ماندگاری در آسمان را به نمایش گذاشت و در سال 2013 پهپاد «فطروس» با قابلیت شلیک موشکهای هوا به سطح و پرواز 25000 پایی و بردی برابر با 1300 مایل را به نمایش گذاشت.
 
در همان سال ایران تولید انبوه پهپاد تجسسی «یاسر» که سقف پروازش 15000 هزار پا است و بردی معادل 120 مایل دارد را آغاز کرد. اینک پهپادهای ایران با بردی نزدیک به 2000 مایل اسرائیل و شرق مدیترانه را به خوبی زیر حملات خود دارند.
 
تصویر به نمایش درآمده از پهپاد ابابیل در ماهنامه ارتش آمریکا
 
ماهنامه مذکور در ادامه نوشت: سخنان سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره توسعه موشکی ایران و پهپادهای پیشرفته بسیار نگران کننده است. سلامی در سخنان اخیر خود بدون اشاره به نمونه ویژه به انواعی از این پهپادها اشاره کرد که بردی نزدیک به 2000 مایل دارند و قادرند به اسرائیل و شرق مدیترانه حمله کنند.
 
این ماهنامه همچنین به ذکر گزیده ای از سخنان سردار سلامی پرداخت که گفته بود, موشکهای بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی همه پایگاههای آمریکا که هواپیماهایش به حریم هوایی ایران دسترسی دارند و نیز ناوهای هواپیمابر آمریکا را به راحتی در پوشش حملات خود دارند و ایران همچنین پهپادی جدید با برد 3 هزار کیلومتر (1864 مایل) با قابلیت رفت و برگشت دارد که همزمان قادر به عملیات تجسسی و جنگی است.
 
ماهنامه ارتش آمریکا با انتشار تصویری از پهپاد «ابابیل» نوشت: اعلام مداوم هر چند ماه برنامههای پهپادی ایران مبین این نکته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر توسعه این تجهیزات تاکید داشته و آن را ادامه میدهد و خواهان برابری با قدرتهای دیگر در این مقوله است.
 
در انتهای این گزارش آمده است: تخصص بودجه و فنآوری بیشتر به بدنه سپاه پاسداران همزمان با کاهش انزوای این کشور احتمالا مبین این نکته است که سپاه پاسداران ایران تحقیقات کنونی قدرتمند خود در زمینه پهپادها و توسعه آنهارا در آینده حتی با شتاب بیشتر ادامه خواهد داد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار