نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

دشمن امروز به‌دنبال ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است

آیت‌الله «فلاحتی» با اشاره به اینکه امام (ره) معتقد به اصل تکیه بر توان داخلی و تولید داخلی بودند و نهاد‌هایی همچون سپاه، بسیج و ده‌ها طرح دیگر را بنیانگذاری کردند، گفت: دشمن امروز به‌دنبال ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ - 25January 2023

تبیین شخصیت علمی، معنوی و سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد دهه فجر با بیان اینکه توجه به تاریخ بسترساز صبر و شکر است، اظهار داشت: اولین ماموریت انبیاء الهی و پرچمداران حرکت نورانی، نزدیکا‌ن‌شان بودند و باید آنان را از ظلمت به سوی نور هدایت می‌کردند.

وی یادآوری روز‌های سیاه و ظلمانی را راه نجات از سیاهی‌ها دانست و تصریح کرد: همه روزها، روز‌های خداست، اما بعضی ایام که نقش شگرفی در جامعه و زندگی مردم داشته است باید یادآوری و گفته شود تا مردم متوجه ایام‌الله‌های مختلف شوند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی، حقایق و ارزش‌های این انقلاب نورانی تبیین شود افزود: بعضی افراد که در درون جامعه هستند هنوز حقایق و کارکرد‌های انقلاب اسلامی را نمی‌دانند یا به آن توجه نمی‌کنند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در اغتشاشات چند ماه گذشته رخ داد در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است از طرفی عدم پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام در اغتشاشگران دیده می‌شد که نشان می‌دهد فتنه اخیر از فتنه ۸۸ بدتر بود چراکه در فتنه اخیر اصلاً مطالبه‌گر نبودند و ما شاهد یک حرکت با تفکر مارکسیستی بودیم که دین و رهبری را هم هدف قرار دادند.

وی شهید مطهری و علامه مصباح یزدی را از دیده‌بانان بزرگ امت اسلامی دانست و بیان کرد: هنرمند کسی است که بداند چگونه هنر خود را در دل مخاطب جای دهد لذا علامه مصباح یزدی تفکر مارکسیست‌ها را کاملاً شناخت.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون محاسبه غلط دشمن و عدم شناخت دشمن از جامعه ایرانی در اغتشاشات اخیر خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید ارزش‌ها و دستاورد‌های زیاد انقلاب اسلامی گفته شود و درباره معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) نیز گفته شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه این انقلاب مدیون تلاش‌های امام (ره) است افزود: کاری که امام (ره) انجام دادند در طول ۶ یا ۷ هزار سال از تاریخ این کشور انجام نشده بود و ایشان در واقع ۳ معادله دنیای بشر در حوزه فرهنگی، نظامی و اقتصادی را تغییر دادند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) معتقد به اصل تکیه بر توان داخلی و تولید داخلی بودند و نهاد‌هایی همچون سپاه، بسیج و ده‌ها طرح دیگر را بنیانگذاری کردند، گفت: دشمن امروز به‌دنبال ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است و در این مسیر، دیده‌بان بزرگ انقلاب و بشریت یعنی رهبر معظم انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه رهبری و شخصیت علمی، سیاسی، معنوی و اخلاقی ایشان عنوان کرد: کار‌های مهمی که دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته انجام داده نیز باید بیان شود؛ حذف ارز ترجیحی، سامان‌بخشی در بخش آرد و نان و وحدت میان قوای ۳ گانه از کار‌های مهم و موثر دولت فعلی بود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بیش از ۱۱ کار اساسی و خوب در دولت سیردهم انجام شده که باید گفته شود تصریح کرد: بخش آسیای میانه امروز سرسختانه خواهان تولیدات و مرکبات ایرانی است.

وی درباره برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: فقط به ایجاد نشاط در این ایام بسنده نشود بلکه باید بتوانیم از فضای نشاط‌آور برای گفتن اهداف انقلاب و کارکرد‌های انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تبیین کارکرد‌های انقلاب اسلامی و رهبری را جهاد دانست و افزود: همانطور که وعده داده شده، این انقلاب به دست امام زمان (عج) خواهد رسید، اما تلاش شود جبهه خودی و حتی انقلابیونی که احتمال ریزش دارند در مسیر انقلاب حفظ شوند و بدانید ریزش اندک هم خطرساز است.

امام جمعه رشت تاکید کرد: دشمن در تلاش است با ایجاد جبهه تدافعی، خودش را در سنگرش حفظ کند و در عین حال از رفتن نوجوانان و جوانان به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها