معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

تکرار پیاپی اخبار دروغ شگرد دشمن برای تشویش اذهان است

«محمدی» گفت: بیگانگان و معاندان در رسانه‌های خود یک دروغ را هزار بار تکرار می‌کنند تا اذهان جوانان را مشوش کرده و موارد دلخواه خود را در آن پیاده‌سازی کنند.
کد خبر: ۵۶۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ - 25January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «تراب محمدی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی امروز (چهارشنبه)، در مراسم معارفه مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان و همچنین مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: رسانه‌ها هم حلال مشکلات شده و هم ممکن است مشکل‌آفرین شوند، چراکه با خط دهی منفی یا مثبت در سطح دنیا جریان‌سازی کرده و ممکن است با محتوای مثبت در جهت سعادت بشری و با تولید محتوای منفی نیز در مسیر اهداف شیطانی قرار گرفته و بشریت را به سمت اسفل‌ السافلین سوق دهند.

وی با تاکید بر این‌که امروز تمامی مسایل زندگی بشری از سیاست گرفته تا اقتصاد و... را رسانه‌ها مدیریت کرده و به امور بشری خط می‌دهند، اظهار کرد: امروزه فضای مجازی و گستره رسانه‌ها به حدی وسیع‌تر شده که دیگر حرف چندان محرمانه‌ای باقی نمانده و کوچک‌ترین خبرها در کسری از ثانیه به کل دنیا مخابره می‌شود.

محمدی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های مثبت رسانه در جهت سعادت بشری تاکید کرد و گفت: باید تدابیری اندیشیده شده و تلاش شود تا رسانه‌ها در کشورمان به خوبی ایفای نقش کنند، چراکه این حوزه بسیار اهمیت داشته و عملیات روانی دشمن نیز بیشتر حول رسانه‌ها متمرکز است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، با بیان این‌که فضای مجازی رسانه‌ای موثر و مهم است، چراکه گستره بسیاری دارد، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر، سرویس‌های جاسوسی و خناسان دنیا پشت رسانه‌ها قرار گرفته و هجمه‌های روانی گسترده‌ای علیه کشورمان به راه انداختند و معاندان، منافقان و کشورهای متخاصم در ورای رسانه‌ها، هرآنچه دلشان خواست منتشر کردند تا آتشی که خود روشن کرده بودند، شعله‌ورتر شود.

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر تمام دنیا با ابزار رسانه به نحوی علیه کشورمان هجمه به راه‌انداختند و در فضای مجازی از ساعت ۱۲ تا ۸ صبح اغتشاشات روانی گسترده‌ای به وجود آورده و از براندازی سخن گفتند تا بر افکار عمومی مسلط شوند، در حالی که در فضای حقیقی چنین خبری نبود.

محمدی با اشاره به شگردهای تبلیغاتی دشمنان در تلقین اخبار دروغ و تکرار هزار باره این مطالب، خاطرنشان کرد: ما در داخل کشور یک موضوع را تنها یک الی دوبار تکرار می‌کنیم، اما بیگانگان و معاندان یک دروغ را هزار بار تکرار می‌کنند تا اذهان جوانان را مشوش کرده و موارد دلخواه خود را در آن پیاده‌سازی کنند.

وی وظایف رسانه‌های رسمی داخل کشور را در مقابل هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان بسیار سنگین و مضاعف عنوان کرد و افزود: باید بپذیریم که در هدایت افکار عمومی و به ویژه افکار جوانان و نوجوانان نسبت به رسانه‌های استکباری عقب افتاده‌ایم و با برنامه ریزی و تهیه ابزار در این رابطه با جدیت کار کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که در تولید محتوا باید مطابق با ذائقه مخاطبان و جامعه عمل و مطالب را مداوم تکرار کرد، گفت: پروژه‌های بزرگی به عنوان عملکرد دولتمردان در کشورمان افتتاح می‌شود، اما تنها یکبار این موضوعات خبری شده و رها می‌شود، در حالی که دشمن بر روی یک موضوع بارها و بارها مانور می‌دهد تا بر اذهان مسلط شود؛ باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار