مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران:

زندگینامه شهدای کشتی‌گیر با ادبیات پایداری درآمیخته شود

نریمانی گفت: زندگینامه شهدای کشتی‌گیر با ادبیات پایداری درآمیخته شود، یکی از نکات مهم نیاز به فعالیت همگانی در حوزه فرهنگ است.
کد خبر: ۵۶۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳ - 25January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آئین رونمایی از کتاب‌ «برف و باروت» روایتی از زندگی کشتی‌گیر شهید «سید مصطفی میرشاکی» در سالن اجتماعات شهید «جعفر جنگروی» برگزار شد.

در این مراسم «رحیم نریمانی» مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، «علیرضا دبیر» رئیس فدراسیون کشتی، خانواده معظم شهدا، «مهدی میر جلیلی» رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، «محمدتقی عزیزیان» نویسنده کتاب و جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین حضور داشتند.

«رحیم نریمانی» مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین رونمایی از کتاب «برف و باروت» با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه حال خوب است، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های ورزشی و فرهنگی برای ایجاد حال خوب در جامعه استفاده شود. بدون تردید ورزش کشتی با قدمتی کهن و اصالت، گزینه خوبی برای ایجاد حال خوب در جامعه است.

نریمانی با بیان اینکه باید زندگینامه شهدای کشتی‌گیر با ادبیات پایداری درآمیخته شود، توضیح داد: یکی از نکات مهم نیاز به فعالیت همگانی در حوزه فرهنگ است. رهبر معظم انقلاباسلامی هم همواره بر خودسازی تأکید دارند. ورزش کشتی نیز قهرمانی و پهلوانی را همزمان دارد.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت که انسان با ورزش کشتی به کمال ارزش‌های اخلاقی می‌رسد. با مروری بر زندگی آحاد شهدا متوجه می‌شویم که ارزش‌های اخلاقی در آنها متجلی شده بود.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه برای معرفی شهدا نیاز به عزم ملی داریم، خاطرنشان کرد: وصیت‌نامه 250 شهید کشتی‌گیر در دهه مبارک فجر سال جاری رونمایی خواهد شد. نکته مشترک در خاطرات شفاهی والدین شهدا، روحیه مردم‌داری شهیدشان است؛ به طوری که هر وقت از جبهه به مرخصی می‌آمدند، قبل از هر چیز جویای حال و احوال همسایه‌ها و بستگانی که دچار تنگدستی بودند می‌شدند که این روحیه عیاران و جوانمردان است.

نریمانی توجه به شهیدان را ضروری دانست و ادامه داد: شهدا وظیفه خود را به درستی انجام دادند و حالا وظیفه ما است که آنان را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها