مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دشمنان تمام توطئه‌های قابل تصور را علیه انقلاب اسلامی انجام دادند

«سلامی» گفت: دشمنان تمام توطئه‌های قابل تصور را علیه انقلاب اسلامی انجام دادند و امروز در جنگ ترکیبی و نبرد شناختی همه توطئه‌ها را یک جا علیه کشورمان به کار گرفته‌اند.
کد خبر: ۵۶۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ - 26January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت که امروز با حضور «احمد ریواده» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و اعضا ستاد بزرگداشت در استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: دشمنان تمام توطئه‌های قابل تصور را علیه انقلاب انجام دادند و امروز در جنگ ترکیبی و نبرد شناختی همه توطئه‌ها را یک‌جا علیه کشورمان به کار گرفته‌اند.

وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان با طراحی و پیاده‌سازی توطئه‌های گوناگون، سعی کرده انقلاب اسلامی را نابود کنند، اما ایران علی‌رغم همه توطئه‌ها و تحریم‌ها نه‌تن‌ها تضعیف نشد بلکه به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است.

سلامی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم با گنجینه دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب در مقابل جنگ تمام عیار امروز ایستادگی کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خاطر‌نشان کرد: در سال جاری بیش از ۴ هزار فعالیت و برنامه توسط کارگروه‌های استانی و ستاد‌های شهرستانی در سامانه جامع دفاع مقدس کشور ثبت شده ‌که نسبت به جمعیت، استان سمنان رتبه اول را در ثبت برنامه‌ها و کاربران سامانه جامع به خود اختصاص داده است.

سلامی با بیان اینکه حضور با شکوه و پر شور مردم سمنان در تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام، بار دیگر یکی از بی‌نظیرترین حماسه‌های مردمی را خلق کرد ادامه داد: حضور و تشییع شهدای خوشنام در روز‌های اخیر راه مقابله با فتنه‌های منافقان و معاندان نظام است و به برکت حضور این شهدا، حرکت‌های اخیر دشمن ناکام ماند.

وی با بیان اینکه ایثار و از خودگذشتگی یکی از این ارزش‌هایی است که دهه‌ فجر برای ما به ارمغان آورده است و باید تلاش کنیم تقویت روحیه ایثار و شهادت در برنامه‌های دهه فجر گنجانده شود، تصریح کرد: دهه فجر فرصتی برای تحقق جهاد تبیین ارزش‌های نظام و واقعیت‌های انقلاب اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید اجرای برنامه‌هایی، چون برگزاری محافل خاطره گویی، سرکشی از رزمندگان و پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه بصیرت افزایی، جهاد تبیین، گام دوم انقلاب و... با مشارکت و همکاری تمام دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه شهرستان انجام شود تا بتوانیم نتایج مورد نظر را از اجرای این برنامه‌ها به دست آوریم.

«احمد ریواده» معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار سمنان در این جلسه افزود: امروز جهاد تبیین وظیفه کنونی ما در مقابل حرکت دشمن است و جهاد، تلاش برای مقابله و خنثی کردن توطئه‌های دشمن است، دشمن در حال انجام جنگ ترکیبی علیه ما است و ما باید همه تلاش خود را در جبهه‌های مختلف به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ریشه فرهنگ ایثار و شهادت در آموزه‌های قرآن کریم، احکام اسلام و اهل بیت (ع) است ادامه داد:. موثرترین، مهم‌ترین و قدرتمندترین مولفه اقتدار جمهوری اسلامی ایران دربرابر تبلیغات و جبهه نرم دشمن، فرهنگ ایثار و شهادت است.

ریواده ادامه داد: پیروزی‌های ایران اسلامی در تمام چهار دهه گذشته تا به امروز مرهون مجاهدت، مقاومت و ایستادگی ملت ایران است و مردم نجیب و فهیم ایران، قدرشناس آرمان نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه حضور شهدای گمنام فرصتی برای جهاد تببین است خاطرنشان کرد: استقبال و تشییع با شکوه پیکر پاک شهدای گمنام برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم مومن و متدین استان بود و از مردم شهید پرور استان، مسئولین استانی، شهرستانی و کلیه دست اندرکاران برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام کمال تشکر و قدردانی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان متذکر شد: در ایام دهه فجر باید نسبت به فرهنگسازی و اجرای برنامه‌ها با محوریت آموزشی و فرهنگی اهتمام شده و در مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های متناسب با قشر جوان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا کنند و برای آشناسازی نسل امروزی با مبانی انقلاب اسلامی تلاش شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها