مدرس حوزه و دانشگاه:

جهاد تبیین مستلزم داشتن معرفت و غیرت دینی و اطلاعات عمومی است

حجت‌الاسلام «عالی» گفت: در شرایط کنونی تنها با جهاد تبیین می‌توان به جنگ شناختی با دشمن رفت و فعالان و جهادگران این میدان باید دارای سه مولفه معرفت دینی، اطلاعات عمومی و غیرت دینی باشند تا در میدان جهاد تبیین اثرگذار باشند.
کد خبر: ۵۶۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ - 26January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، حجت‌الاسلام «مسعود عالی» مدرس حوزه و دانشگاه امروز در نخستین رویداد ایده‌پردازی «جهت» (جهاد تبیین از ایده تا عمل) با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی تنها با جهادتبیین می‌توان به جنگ شناختی با دشمن رفت اظهار داشت: فعالان و جهادگران این میدان باید دارای سه مولفه معرفت دینی، اطلاعات عمومی و غیرت دینی باشند تا در میدان جهاد تبیین اثرگذار باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروزه جریان حق به یک چالش در برابر جریان باطل بدل شده و جریان باطل موجب رشد جریان حق شده افزود: باید در این خصوص روشنگری کرد زیرا روشنگری رکن جهاد تبیین است.

وی نبود فعالیت‌های سازنده فرهنگی و کاستی در روشنگری را یک نقص دانست و افزود: این کاستی‌ها موجب خواهد شد که دشمن در خانه مومنین رخنه کند.

حجت الاسلام عالی افزود: جهادگران عرصه فرهنگ و فعالین جهادتبیین باید مبانی و مفاهیم علوم معارف را متناسب با نیاز جامعه مطرح کنند تا کارآمدی موضوع احساس شود.  

وی رسانه را یکی از ابزارهای دشمن در جنگ شناختی دانست و افزود: در این جنگ نرم، دشمن به گونه‌ای اطلاعات غیر واقعی را در جامعه هدف اطلاع‌رسانی می کند که شناسایی واقعیت ها وغیر واقعیت ها دشوار خواهد شد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن و اینکه ببینیم دشمن چه چیزی را تغییر می دهد و تحریف می‌کند.

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی اضافه کرد: جهاد تبیین مصالح و ابزار می خواهد که شجاعت و سواد عنصرهای مهم آن است و اساتید و مبلغان و جهادگران عرصه تبیین باید از کتب جامع استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار