وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم:

وزارت ارشاد به دنبال ریل گذاری متناسب با آرمان‌های انقلاب و اسلام است

«اسماعیلی» گفت: سعی کردیم مدیران خود را از افراد متخصص جبهه فرهنگی انقلاب انتخاب کنیم و در کل به‌دنبال این بودیم که ریل‌گذاری متناسب با آرمان‌های انقلاب و اسلام انجام دهیم.
کد خبر: ۵۶۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲ - 26January 2023

وزارت ارشاد به دنبال ریل گذاری متناسب با آرمان‌های انقلاب و اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس، از قم «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جمع طلاب مدرسه حقانی قم اظهار داشت: تصمیمات و اقدامات بسیاری را در حوزه فرهنگ انجام داده ایم، سعی کردیم مدیران خود را از افراد متخصص جبهه فرهنگی انقلاب انتخاب کنیم و در کل به‌دنبال این بودیم که ریل‌گذاری متناسب با آرمان‌های انقلاب و اسلام انجام دهیم.

وی افزود: وزارت ارشاد در دوره قبلی به‌دلیل اصول حاکم در دولت، در بخش فرهنگی با اصول فصلی نظام که در قانون اساسی و فرمایشات رهبری ذکر شده فاصله بسیاری داشت و به حاشیه رفته بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده است، تصریح کرد: گاهی وقتی نام ارشاد که مطرح می‌شود ذهن‌ها به حوزه فیلم، سینما و تئاتر برمی‌گردد درحالی‌که بسیاری از مسائل مانند سیاست‌گذاری خبرگزاری‌ها، کتب، نشریات و روزنامه‌ها همه در حوزه مسئولیت‌های ما است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان «فرهنگ» را به عنوان یکی از اهداف خود انتخاب کرده بودند، گفت: در اغتشاشات اخیر همه ما شاهد بودیم که دشمن با همه عناصر خود وارد میدان شد تا بتواند به اهداف مورد نظرش برسد. آن‌ها به‌دنبال این بودند که بتوانند سیستم عادی کشور را مختل کنند.

وی افزود: دشمن طی ۳ ماه اخیر به‌دنبال تحریم جشنواره‌های مختلف فرهنگی بود؛ ۲ بازیگر شاخص را هم فریب دادند و آن‌ها هم به عنوان یک مزدور علیه کشور مسائلی را مطرح کردند تا در آستانه برگزاری جشنواره‌های مختلف فضا ملتهب شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از روز گذشته که آغاز جشنواره فیلم فجر دنبال شده است شاهد هستیم که دشمن چه سکوت مرگباری کرده و کاملا خلع سلاح شده است؛ این یعنی تمام برنامه‌های مزدوران نقش‌برآب شده است.

اسماعیلی ادامه داد: این اتفاق به برکت حضور افراد مومن انقلابی است که اجازه ندادند دشمنان در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین فستیوال هنری کشور، به اهداف خود برسند. امسال فیلم‌های بسیار خوبی را در جشنواره داریم که به بحث دفاع مقدس، امیدآفرینی و سایر ارزش‌ها پرداخته‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: تمام تصمیم‌هایی که در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده، فارغ از شعاردادن و سند نوشتن بوده است چراکه ما باید عملکرد خود را در میدان نشان دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در یک تروریسم رسانه‌ای قرار داریم؛ روزانه صد‌ها اخبار غلط و تحریف شده هدف‌دار در کشور مطرح می‌شود که گاهی اوقات خودمان به آن شک می‌کنیم، به نوعی امروز ما در یک بمباران اخبار دروغ قرار گرفته‌ایم.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما مسئول پاسخگویی به تمام سوالات مردم هستیم و باتوجه به این تروریسم رسانه‌ای، جهاد تبیین به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه مسئولین و اقشار تاثیرگذار در جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار