جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) خبر داد؛

برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج در چهارمحال‌ و بختیاری

مرحله استانی بیست‌ و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳ - 26January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، صبح امروز رقابت ۱۱۰ برگزیده قرآنی بسیج استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد پس از آیین افتتاحیه برگزار شد.

سردار «علی افضلی» جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه رجب و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار داشت: این محافل نورانی به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا بوده و قرآنیان در مسیری گام بر می‌دارند که این شهدای والامقام گام برداشتند.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) افزود: حرکت در مسیر خدمت به قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) آخرین سفارش نبی مکرم اسلام بود که این مهم امروز در سایه مکتب تشیع و به مدد مجاهدت امام خمینی (ره) و شهدا برای اهالی قرآن فراهم شده تا عاشقانه و آگاهانه در این مسیر پر نور گام بر دارند.

افضلی ادامه داد: در واقع انقلاب اسلامی ایران عصاره مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع) است که امروز از این نعمت برخوردار هستیم.

وی همچنین با گرامیداشت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، تصریح کرد: انقلاب اسلامی عظیم‌ترین دستاورد کسانی است که در مکتب انبیا و ائمه اطهار(ع) گام برداشتند و در واقع، انقلاب ما انفجار نور بود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اشاعه جلسات قرآنی، گفت: می‌طلبد که در لبیک به امر رهبری، نسبت به برپایی جلسات و محافل انس با قرآن و دورهمی‌های قرآن‌محور و مسجد محور اهتمام داشته باشیم که مسابقات قرآن نیز در راستای همین هدف برپا می‌شوند.

افضلی محافل قرآنی را هدایت کننده انسان به سوی سعادت وکمال بشری دانست و خاطرنشان کرد: گام نهادن در این مسیر منتج به هدایت، سعادت و کمال بشر می‌شود که هدف و منظور الفت انسان نیز همین کمال انسان است.

در ادامه برنامه «سید مظاهر موسوی» مسئول دارالقرآن بسیج چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این مسابقات در چهار مرحله حوزه، ناحیه، استان و کشور برگزار می‌شود که در حال حاضر مرحله استانی در حال برگزاری است و متسابقین در چهار بخش فردی، گروهی، خانوادگی و ایده پردازی قرآنی با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: ۱۱۰ متسابق شامل ۴۵ برادر و ۶۵ خواهر از سراسر استان در این مرحله حضور دارند که شامل رشته های؛ حفظ، ترتیل، تحقیق برادران، تقلیدی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و صراط می‌شود.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: برخی رشته‌های این مرحله از مسابقات شامل سنین ۹-۱۴ سال و برخی رشته‌ها مختص سنین بالای ۱۴ سال می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار