نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی:

بیش از هفت هزار روستا از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند

سعیدی گفت: آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار۵۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح جهاد آب رسانی انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ - 27January 2023

بیش از هفت هزار روستا از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «معین الدین سعیدی» نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح جهاد آب رسانی در کشور اظهار داشت: مشکلاتی در حوزه تامین آب در کشور وجود دارد که با نگاه ویژه دولت و مجلس به حوزه آب رسانی پروژه بزرگی تحت عنوان جهاد آب رسانی در حال انجام است.

سعیدی نماینده مردم چابهار با بیان اینکه تاکنون ۲۵ درصد این طرح اجرایی شده است، افزود: در پروژه جهاد آب رسانی ۱۷۵۱ روستای استان سیستان و بلوچستان با اعتباری بالغ بر ۴۸۳۰ میلیارد تومان به شبکه آب رسانی وصل شد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که این استان پایین‌ترین سرانه دسترسی به آب شرب را در کشور دارد، ادامه داد: وزارت نیرو گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته است و در حوزه سواحل مَکران هم ۳۱۵ روستا در قالب اعتبارات محرومیت زدایی طرح جهاد آب رسانی با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) به شبکه آب رسانی متصل شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد ۲ هزار روستای کشور با همکاری وزارت نیرو و خیرین آب رسانی از نعمت آب شرب برخوردار شوند که از این تعداد روستا ۵۰۰ روستای آن در استان سیستان و بلوچستان هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: شاخص دسترسی به آب شرب در استان سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص را دارد و در برخی از شهرستان‌ها ۱۹ درصد بوده که امیدواریم در افق ۳۰ ماهه این پروژه به بالای ۹۰ درصد برسد.

سعیدی یادآور شد: سهم تخصیص این اعتبارات باید متناسب با حجم قرارداد باشد یعنی در استانی که بیشترین مشکل دارد تخصیص اعتبارات هم متناسب با همین میزان قرارداد باشد و اینگونه نباشد که عددی که در برنامه و بودجه برای استانی که سرانه آب شرب بالایی دارد همانند استان‌های محروم باشد.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه که ما از سازمان برنامه بودجه می‌خواهیم این است که سهم تخصیص جهاد آب رسانی متناسب با حجم قراداد‌ها و با اولویت استان‌های کم برخوردار باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار