وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

روایت‌گری دستاوردهای انقلاب، مصداق عینی جهاد تبیین است

«اسماعیلی» گفت: روایت‌گری‌ و کارهای فرهنگی و هنری فاخر از دوران هشت سال دفاع مقدس، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب را مصداق عینی و مسیر درست جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ - 27January 2023

روایت‌گری دستاوردهای انقلاب، مصداق عینی جهاد تبیین استبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (جمعه) در آیین نکوداشت «حمید حسام» چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی که در همدان برگزار شد، اظهار داشت: این استاد فرهیخته و چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی با قلم شورانگیز خود زبان گویای افراد و یادگاران و فرزانگانی از دوران طلایی دفاع مقدس در گوشه، گوشه کشورمان شده است که برای نسل امروز و تشنگان حقیقت آن دوران هنوز ناشناخته مانده است.

وی افزود: بسیاری از محتویات و مندرجات آثار حمید حسام امروزه روایت‌گر واقعیت‌ها و ناگفته‌های جنگ را به نمایش گذاشته، با صرف زندگی خود و نوشتن و نشر کتاب و آثار ارزشمندش زبان گویای آن دوران برای نسل امروز جامعه که چندان آشنایی با آن دوران ندارند، شده است.

اسماعیلی یادآور شد: کار حمید حسام یک گفتمان‌سازی در عرصه هنر انقلاب اسلامی و روایت‌گری صادقانه از آن همه شور و ایثار و شهادت، محنت‌ها و سختی‌های دوران جنگ است که با پیوند و قرارگرفتن در قالب هنر و با قلمی شورآفرین و عمیق گنجانده شده در اختیار نسل امروز و فردای ایران اسلامی قرار داده است.

وی ادامه داد: امروز با نگاهی دقیق، با تعمق و تورق آثار حمید حسام بیشتر می‌توان به مظلومیت‌های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم پی برد.

وزیر ارشاد گفت: کسی که می‌خواهد عمق مظلومیت جبهه مقاومت را ظرف یک دهه اخیر ببیند به طور حتم باید کتاب «خداحافظ سالار» اثر حمید حسام را بخواند.

وی تصریح کرد: استاد حسام در این اثر و با روایت‌گری و گفتمان سازی دقیق به بخشی از دوره مقاومت و جهاد شهید حسین همدانی و خانواده‌اش پرداخته است.

اسماعیلی ابراز داشت: اگر شهید حسین همدانی‌ها و شهید چیت سازیان و شهدای بزرگ دیگر در اقصی نقاط کشور ما کاری حسینی کرده‌اند بدون شک افرادی همچون حدی حسام نیز کاری زینبی کرده‌اند.

وی ادامه داد: شهید حاج حسین همدانی و همرزمان وی و سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق قدرت ایمان و مقاومت را به رخ جهانیان کشیدند و سنگرهای مقاومت را با سربلندی فرزندان ایران اسلامی حفظ کردند.

وزیر ارشاد پرداختن، روایت‌گری‌ها و کارهای فرهنگی و هنری فاخر از دوران هشت سال دفاع مقدس، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب را مصداق عینی و مسیر درست جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: اگر رهبر انقلاب امروز جهاد تبیین را یک فریضه می‌دانند همه ما وظیفه داریم در هر عرصه و صحنه‌ای که هستیم با ظرافت و دقت به بیان دستاوردها و پیشرفت‌های عظیم انقلاب و نهضت بزرگ امام راحل (ره) در زمینه‌های گونان بپردازیم.

وی یادآور شد: امروز دشمن یک جنگ شناختی و ترکیبی تمام عیار را راه انداخته و آن را مدیریت می‌کند و هدف اساسی دشمن هم القای ناکارآمدی و بذر ناامیدی در کشور است.

اسماعیلی متذکر شد: امروز در جهاد تبیین ما نیازمند روایتگری این موفقیت‌ها هستیم تا دشمن نتواند بذر ناامیدی و موضوع ناکارآمدی و عملکرد کارگزاران صدیق این نظام را مورد خدشه قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها