فعالیت‌های سفارت ایران در باکو در جریان است

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همه همکاران رسمی و محلی سفارت طبق روال معمول بر سر کار خود حاضر و مشغول انجام وظایفشان هستند.
کد خبر: ۵۶۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳ - 27January 2023
فعالیت‌های سفارت ایران در باکو در جریان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس، در پی حمله مسلحانه و جنون آمیز امروز (جمعه) هفتم بهمن ماه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فعالیت‌های این سفارتخانه در جریان است.
 
در این اطلاعیه آمده است: همه همکاران رسمی و محلی سفارت طبق روال معمول بر سر کار خود حاضر و مشغول انجام وظایفشان هستند.
 
در پی حمله مسلحانه یک نفر به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران یکی از اعضای این سفارتخانه کشته و دو نفر هم زخمی شدند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه بلافاصله این اقدام مسلحانه را شدیدا محکوم کرد.
 
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با جیحون بایراموف همتای آذربایجانی ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهاد‌های امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.
 
سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان همچنین پیش از این در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی عمیق با دولت و مردم جمهوری آذربایجان در پی جان باختن یکی از اعضای سفارت این کشور در تهران اعلام کرد حمله یک فرد مسلح مهاجم به سفارت کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان با هر انگیزه‌ای محکوم است. 
 
در این بیانیه آمده بود: از لحظات اولیه وقوع این حادثه تلخ، پلیس و مقامات سیاسی، انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی ایران دستور ویژه برای بررسی ابعاد مختلف موضوع و انگیزه ضارب که خوشبختانه دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارد، صادر کردند و قطعا نتیجه اقدامات به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید. همچنین تماس‌های دیپلماتیک بین مقامات دو کشور برقرار است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها