دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اردوگاه جنین؛ تعبیر کابوس صهیونیست‌ها/ عملیات قدس انتقام شهدای جنین بود

رژِیم صهیونیستی صبح روز پنج‌شنبه هفته گذشته در جدیدترین جنایت خود علیه مردم فلسطین با هدف قرار دادن اردوگاه جنین ۱۰ فلسطینی را شهید و ۲۰ نفر را مجروح کرد.
کد خبر: ۵۶۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۸ - 28January 2023

خودزنی جدید رژیم صهیونیستی با حمله به اردوگاه جنینگروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یورش کم سابقه روز پنج‌شنبه هفته گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین که به شهادت ۱۰ فلسطینی و مجروحیت ۲۰ نفر دیگر منتهی شد موجی از خشم و تنفر را در میان مردم فلسطین و مردم و مسلمانان کشور‌های اسلامی منطقه ایجاد کرده است. بر این اساس به دنبال این حمله تروریستی سه روز عزای عمومی در کرانه باختری و نوار غزه اعلام شده است.

این جنایت در شرایطی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین به خصوص ساکنان اردوگاه جنین انجام شده که «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این حمله جنایتکارانه ارتش خود جنبش مقاومت حماس را مسئول حوادث جاری در نوار غزه دانست و در سخنانی غیرمسئولانه ادعا کرد در صورتی که حمله‌ای متوجه نیرو‌های این رژیم اشغالگر شود این گروه فلسطینی هزینه آن را خواهد پرداخت.

اما مقدمات و شرایط آغاز این حمله بسیار پیچیده و از قبل آماده شده بود. به صورتی که ارتش رژیم صهیونیستی شب قبل از این یورش یعنی چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه ایست‌های بازرسی‌هایی را در مناطق مختلف استان‌های جنین، بیت لحم، رام الله و قدس ایجاد کردند و به دنبال این موضوع درگیری‌هایی هم با فلسطینی‌ها ایجاد شد که در نهایت بازداشت و زخمی شدن تعدادی فلسطین را هم به دنبال خود داشت.

نکته جالب در این میان شیوه و نحوه عملکرد نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به شهر و اردوگاه جنین بود. به صورتی که نظامیان این رژیم اشغالگر بعد از ورود به شهر جنین ابتدا به بالای بام خانه‌های مردم رفتند و سپس از آنجا با گاز اشک‌آور مناطق مختلف شهر و اردوگاه جنین را مورد هدف قرار دادند. ضمن اینکه آن‌ها در همین زمان با قطع کردن برق اردوگاه جنین از ورود آمبولانس و نیرو‌های امدادی به منظور کمک و انتقال شهدا و مجروحان به مراکز درمانی خوددداری کردند.

البته گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز در این میان بیکار نبوده و اعلام کردند که گردان‌های «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بلافاصله بعد از آغاز تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین در برابر آن‌ها قرار گرفته و به مقابله با آن‌ها پرداختند. شدت این درگیری‌ها آنقدر شدید و گسترده بود که موجب عقب نشینی نیرو‌های متجاوز رژیم صهیونیستی شد.

از طرف دیگر «داود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هشدار داد که در صورت عدم توقف این حملات در اردوگاه جنین، شاهد آغاز نبرد‌هایی جدید در نوار غزه علیه نیرو‌های این رژیم اشغالگر خواهیم بود. او با متهم کردن رژیم صهیونیستی به آغاز درگیری‌ها و افزایش تنش در شهر و اردوگاه جنین سران و مقامات این رژیم نژادپرست را مسئول پیامد‌های احتمالی این حملات معرفی کردند.

موضوع دیگر اینکه تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین محدود نماند و گردان‌های کتائب «القسام» شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کردند که پدافند هوایی آن‌ها سحرگاه روز جمعه با موشک‌های زمین به هوا با حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مقابله کردند. این در حالی است که جنگنده‌های این رژیم اشغالگر یک پایگاه مقاومت و مرکز شهر غزه را هدف حملات خود قرار داده بودند.

البته گروه‌های مقاومت فلسطینی هم در پاسخ به این حملات رژیم صهیونیستی چندین موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند که به دنبال آن صدای آژیر خطر در شهرک‌های زیکیم، کیبوتس کرمیا و عسقلان به صدا درآمده است. بر این اساس گزارش‌های میدانی حاکی است که این حملات ترس و وحشت‌های فراوانی را در میان ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین به همراه داشته است.

در همین راستا، منابع عبری شامگاه جمعه از وقوع یک تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم ۸ نفر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

در بیانیه‌ای که پلیس رژیم صهیونیستی منتشر کرده ادعا شده مجری این عملیات شهادت‌طلبانه پس از تعقیب به شهادت رسیده است. رسانه‌های عبری زبان گزارش داده‌اند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حال حرکت به محل وقوع عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی است. 

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی تا ۲۰ دقیقه بعد از عملیات شهادت‌طلبانه در قدس شمالی به محل حادثه نیامده‌اند. 

این اتفاق در شرایطی رخ داده که نظامیان رژیم صهیونیستی از روز پنج‌شنبه به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند.

در پایان باید گفت حملات و تجاوزات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین و همچنین حملات ناجوانمردانه آن‌ها به نوار غزه را می‌توان در راستای جنایات ادامه‌دار و تمام ناشدنی رژیم نژادپرست صهیونیستی علیه مردم و ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین دانست و ارزیابی کرد. این در حالی است که ملت فلسطین مقاومت و ایستادگی در برابر ماشین متجاوز جنگی رژیم صهیونیستی را حق ذاتی و مسلم خود می‌داند و قطعا نیز از آن به بهترین شکل ممکن استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار