صندوق شاهد به ایثارگران تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی می‌دهد

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد گفت: ایثارگران عضو این صندوق می‌توانند از تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد برای یک دوره پنج ساله بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۵۶۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ - 28January 2023

صندوق شاهد به ایثارگران تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی می‌دهدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «اسلام کریمی» مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد در گفت‌وگویی با بیان اینکه اعضای این صندوق ۳۱۸ هزار ایثارگر حقوق بگیر از بنیاد شهید هستند و تقریبا هر سال یک سوم اعضا از وام صندوق شاهد استفاده می‌کنند، اظهار داشت: براساس اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران هر فردی که ایثارگری او تایید شود و از سوی این سازمان حقوق بگیرد می‌تواند به عضویت صندوق شاهد درآید و از خدمات آن استفاده کند. در بنیاد شهید همه استان‌ها ما ۴۵۰ بانک دار اجرایی داریم که به ایثارگران خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات هر ساله از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود و سقف این وام امسال ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد است، تصریح کرد: والدین و همسران شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و آزادگان، خانواده شاهد (پدر، مادر و فرزند شهدای مفقود الاثر) خانواده جانباز و آزاد، همسر، فرزند و والدین تحت تکفل) که از بنیاد شهید حقوق دریافت کنند می‌توانند از خدمات صندوق بهرمند شوند. خدمات علاوه بر مراجعه حضوری به صورت اینترنت بانک، تلفن بانک، پیامک و پیک خدمت به جامعه ایثارگر ارائه می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد اضافه کرد: در پیک خدمت اگر ایثارگری دچار بیماری باشد و نتواند از خدمات الکترونیکی و حضوری استفاده کند همکاران ما از سوی صندوق شاهد به منازل آن‌ها مراجعه میکنند تا آن‌ها فرم ثبت وام توسط شخص امضا و تایید و وام به حساب آن‌ها واریز شود.

کریمی با بیان اینکه افراد بعد از تسویه وام می‌توانند دوباره درخواست وام دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقساط تسهیلات از طریق بنیاد شهید از حقوق ایثارگران کسر می‌شود آنان برای دیافت وام به نیاز ضامن ندارند مگر افرادی که حقوق موقت دارند و احتمال قطع آن وجود دارد.

وی گفت: اعضای صندوق شاهد هر ماه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال حق عضویت پرداخت می‌کنند که این وجه برای آن‌ها سپرده گذاری می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد با بیان اینکه به طور میانگین اعضای این صندوق تاکنون هشت بار از خدمات اعطای تسهیلات صندوق بهره‌مند شده اند، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ هزار و ۵۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ایثارگران پرداخت و تا پایان سال حدود ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ایثارگران پرداخت می‌شود.

کریمی با بیان اینکه هر سال میزان تسهیلات براساس اعلام بانک مرکزی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۵ هزار و ۹۱۲ هزار میلیارد ریال وام از سوی صندوق شاهد به ایثارگران پرداخت شد.

وی توضیح داد: صندوق قرض الحسنه شاهد براساس مجوز‌های بانک مرکزی فعالیت دارد و در ۶ سال گذشته حسابرسی مطلوب داشته ایم. حسابرسی «مفید راهبر» زیر مجموعه دفتر مقام معظم رهبری به عنوان حسابرس و بازرس قانونی صندوق فعالیت می‌کند.

صندوق قرض الحسنه شاهد از سال ۱۳۷۲ تشکیل و سال ۱۳۷۵ به صورت رسمی به ثبت رسید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار