مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

شعر در دوران دفاع‌ مقدس باعث شجاعت‌افزایی می‌شد

سردار «کوهکن» با اشاره به تأثیر مثبت اشعار بر روحیه رزمندگان در دفاع مقدس گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه شعر دارد و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۶۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱ - 28January 2023

شعر در زمان دفاع‌مقدس باعث شجاعت افزایی می‌شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، اختتامیه بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت امروز با حضور مسئولان شهرستان زاهدان در سالن همایش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: ایامی که خداوند تبارک و تعالی به صورت ویژه‌تر به امتی نگاه کند، «ایام الله» است که دهه فجر ایام الله کشور ما است.

وی گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، ایران زیر سیطره آمریکا بود و حتی آمریکا از طریق ایران کشور‌های منطقه نیز را کنترل می‌کرد. نه‌تنها منابع ما به غارت می‌رفت، بلکه در کشور‌های دیگر هم این سلطه حاکم بود. دشمنان می خواستند جلوی انقلاب را بگیرند و مسیرش را عوض کنند. همه کفار جمع شده بودند تا این انقلاب شکست بخورد، اما با یاری خداوند به پیروزی رسید.

این مسئول در ادامه بیان کرد: امسال هم شعر دفاع مقدس در استان ، جلوه خودش را نشان داد. در موضوع آثار هنری نیز استان سیستان و بلوچستان در کشور اول شده است.

سردار کوهکن گفت: در دوران انقلاب و دفاع مقدس نیز شعر ما موثر بود. شعر‌ها در آن زمان باعث شجاعت افزایی می شد و همه را دور هم جمع و بسیج می کرد؛ همچنین مردم را برای دفاع از کشور آماده می‌کرد.

سردار کوهکن افزود: امروز دشمن «جنگ شناختی» را علیه کشور ما اِعمال کرده است. در جنگ صفین ۲۰ هزار نفر از سپاه حضرت علی (ع) جدا شدند و علیه او جنگیدند که این موضوع نمونه‌ای از جنگ شناختی دشمن در آن زمان بود.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی این ماموریت را به همه شاعران داده اند که در مواجهه با جنگ شناختی و جنگ ترکیبی دشمن از هنر شعر استفاده کنند. این ماموریت بزرگ به عهده کسانی است که خداوند هنر نوشتن شعر و این سلیقه را عطا کرده است. اکنون وقت آن است که برای پایداری نظام و حفظ خون عزیزانی که در این راه شهید شده‌اند، به عملیات روانی دشمن پاسخ بدهیم.

سردار کوهکن خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه شعر دارد و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار