معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

اولویت دولت در انتخابات ۱۴۰۲ اجرای قانون و حضور گسترده مردم است

نظری گفت: اولویت اصلی دولت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال آینده اجرای بی چون و چرای قانون و حضور گسترده آحاد مردم است.
کد خبر: ۵۶۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹ - 29January 2023

اولویت دولت در انتخابات ۱۴۰۲ اجرای قانون و حضور گسترده مردم استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «بهنام نظری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی امروز (یکشنبه) در نشست فرمانداران با روسای هیات های نظارت بر انتخابات استان و شهرستان ها اظهار داشت: یکی از اولویت دارترین و مهمترین وظایف فرمانداران در حوزه مسئولیتی، برگزاری انتخابات در رده های مختلف است و در این مسیر قائل به اجرای مُر قانون هستیم و موفقیت آن با تایید هیات نظارت و شورای نگهبان حاصل می شود.

نظری تصریح کرد: نیاز اصلی در اولین مرحله از اجرای انتخابات، رعایت مُر قانون است که در اصول ۹۱ تا ۹۹ الزامات و ملاحظات کاملا دیده شده است و دستگاه های نظارت و اجرا باید با هم افزایی، امانت مردم را به صورت قانونمند حراست کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه ۱۳۹۸ در شش حوزه انتخابیه بیان کرد: برای فرآیند انتخابات ۱۷ جلسه با ۱۷۶ مصوبه در سال ۱۳۹۸ پیگیری شد. در اسفندماه ۱۴۰۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و باید پروسه اجرایی و نظارتی لازم برای این دوره نیز مدنظر قرار گیرد.

نظری تاکید کرد: مشروعیت نظام از طریق مردم است و در زمینه اجرا و نظارت باید زمینه حضور حداکثری را فراهم کنیم. امروز انتخابات یکی از شقوقی است که مردم فرد اصلح را انتخاب کرده و به نظام و حاکمیت رای می دهند.

وی گفت: از ۲۵ فرایند انتخابات ۲۴ فرایند به صورت الکترونیکی انجام می شود که علاوه بر افزایش سرعت، دقت را بالا می برد. پیش از شروع انتخابات باید ملزومات متعدد و مشخص آن فراهم شود و آمایش لازم جهت تامین امکانات و نیازها برای فرمانداری ها صورت گیرد.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه نظارت از ابتدا تا پایان انتخابات بر عهده شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات است، افزود: زمینه افزایش و ارتقای مشارکت از امروز باید ایجاد شود و در این حوزه باید الزاماتی فراهم شود و همه دستگاه های اجرایی پای کار باشند تا انتخابات ۱۴۰۲ با مشارکت حداکثری شکل گیرد.

نظری اضافه کرد: فرمانداران در چیدمان عوامل و نمایندگان خود در شعب اولویت بندی داشته باشند و در مناطق خاص، نمایندگانی حضور داشته باشند که بتوانند شرایط را مدیریت کنند و فرمانداران حتما نسبت به آموزش عوامل اجرایی توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار