در واکنش به تهدید «عرب‌ست» مبنی بر توقف پخش «المیادین»؛

بن جدو: المیادین به حمایت خود از مقاومت افتخار می‌کند/ گروه‌های فلسطینی: «المیادین» فریاد مردم فلسطین است

نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی در اظهاراتی جداگانه ضمن محکوم کردن تهدید «عرب‌ست» مبنی بر تحرکاتی برای توقف پخش شبکه «المیادین»، با این شبکه اعلام همبستگی کردند.
کد خبر: ۵۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ - 07November 2015

بن جدو: المیادین به حمایت خود از مقاومت افتخار می‌کند/  گروه‌های فلسطینی: «المیادین» فریاد مردم فلسطین است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، شبکه تلویزیونی «المیادین» با رویکردی حرفهای و مثبت به موضوع محور مقاومت در منطقه، بیداری اسلامی و قیام ملتهای مسلمان در سال 2012 در بیروت شروع به کار کرد.

این شبکه شعار "واقعیت آن گونه که هست" را به عنوان شعار اصلی خود انتخاب کرده و تأکید میکند که نام این شبکه از میدان "التحریر" و سایر میدانهای عربی که خاستگاه بیداری اسلامی و انقلابهای مردمی بودهاند، گرفته شده است. مرکز اصلی این شبکه در بیروت و دفترهایی را در پایتخت کشورهای دیگر از جمله ایران، فرانسه، چین، مصر، تونس، روسیه، ترکیه و سوریه دارد.

براساس گفتههای مسوولان این شبکه، وحدت جهان عرب و همگرایی میان جهان اسلام از مهم ترین معیارهای این شبکه است که میخواهد فرهنگ افراط گرایی و تروریسم و تبعیض نژادی، دینی و طایفهای را کنار بگذارد و به مسائل جهان عرب و تمام کشورهای جهان بپردازد.

ولی اخیرا شرکت ماهوارهای و سعودی «عرب ست» به منظور متوقف ساختن فعالیت این شبکه خبری در لبنان، مقامات بیروت را به فسخ قرار داد دوجانبه و انتقال ایستگاه پخش این شرکت از منطقه «جوره البلوط» به اردن تهدید کرد.

** بن جدو: المیادین به حمایت خود از مقاومت افتخار میکند

در همین رابطه «غسان بن جدو» مدیر شبکه خبری المیادین در واکنش به فشارهای عربستان و کشورهای عربی برای توقف پخش این شبکه از ماهواره عربست کنفرانس خبری برگزار کرد و اظهار کرد: فشارها بر شبکه المیادین پس از آن افزایش یافته است که این شبکه چندی پیش در برنامهای با حضور تصویری «حسین شیخ الاسلام» نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، به بررسی فاجعه «منا» پرداخت و عربستان از ماهواره عربست خواست که پخش این شبکه در این ماهواره متوقف شود و به همین دلیل دولت لبنان تحت فشار قرار گرفته است.

بن جدو با اشاره به فاجعه منا گفت: ما با حادثه منا بسیار با آرامش برخورد کردیم حال آنکه آنچه اتفاق افتاده بود، فاجعهای انسانی بود.. آیا این طبیعی است که همزمان با انتفاضه فلسطین، تصمیم گرفته میشود که پخش المیادین (در شبکه عربست) متوقف شود حال آنکه المیادین مستقیم حوادث انتفاضه را پخش میکند؟

مدیر شبکه المیادین با تاکید بر اینکه «المیادین مسیر خود را ادامه خواهد داد و سیاست حرفه ای ما را تغییر نخواهد داد»، تاکید کرد: آنچه الان برای المیادین در حال رخ دادن است، نقض صریح آزادی بیان در رسانههاست.

او با اشاره به هراس کشورهای عربی (بخصوص عربستان) از «صدای المیادین» گفت: آنها که 95 درصد رسانههای عربی را در اختیار دارند، چرا از یک صدا، صدای المیادین میترسند؟ این نشانه شکست و ضعف آنهاست.

بن جدو با بیان اینکه در این کنفرانس خبری با آرمانها و اصولهایی که در زمان تاسیس شبکه اعلام کردیم، تجدید پیمان میکنیم، تاکید کرد: ما اصلا از اینکه از مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت میکنیم، شرمنده کسی نیستیم. اگر فکر میکنند که ما مسیر خود را در حمایت از مقاومت تغییر میدهیم، در توهم هستند. سیاست و شیوه المیادین تغییر نخواهد کرد.

** البحرانی: المیادین خلأ موجود در پوشش اخبار محور مقاومت را پر کرده است

در همین راستا نیز حسن البحرانی، مدیر شبکه خبری المیادین در تهران چندی پیش در گفتو گو با دفاع پرس پیرامون هدف اصلی از راه اندازی این شبکه نیز گفت: هدف اصلی المیادین دعوت به اعتدال است؛ یعنی ما تلاش می کنیم رویکرد معتدلی را بین تمام ادیان و مذاهب ترویج کنیم، یعنی برعکس گروههای تکفیری که سلاح وهابی به دست گرفتهاند و به جان تمام ادیان و مذاهب افتادهاند. ما در این شبکه سعی می کنیم اعتدال و میانه روی را نگه داریم و ترویج دهیم.

وی افزود: این شبکه خلأ موجود در پوشش اخبار محور مقاومت را پر کرده و الان هم در بین شبکههایی که در خصوص محور مقاومت فعالیت میکنند، در رتبه خوبی قرار دارد.

** اعلام همبستگی نمایندگان گروههای فلسطینی با المیادین

از سوی دیگر گروههای مختلف مقاومت فلسطینی در واکنش به تهدید «عربست» مبنی بر تحرکاتی برای توقف پخش شبکه «المیادین» به صورت همزمان و به دلیل پوشش همیشگی تعرضهای رژیم صهیونیستی توسط «المیادین» با این شبکه اعلام همبستگی کردند.

«أبو عماد الرفاعی» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: آنچه که امروز علیه المیادین در حال انجام است، ایستگاهی برای مسیر طولانی کشورهای عربی از وجود یک نظر مخالف نظرشان است؛ کشورهای عربی به وجود یک نظر مخالف عادت نکردهاند.

وی افزود: در واقعیت کنونی نیاز به یک فضا بود تا نظرات مختلف را منعکس کند و المیادین این نقش را ایفا کرد و فشارهای کنونی در همین راستاست؛ شبکه المیادین به مسأله فلسطین خدمت و جنایتهای رژیم اشغالگر را فاش کرد.

 «مروان عبد العال» نماینده جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در لبنان گفت: المیادین، فریاد و صدای فلسطین است، تعرض به این فریاد تعرض به فلسطین است؛ المیادین صدای قربانی به جلاد اسرائیلی منتقل میکند. جهاتی هستند که نمیخواند قربانی این صدا باشند و به همین دلیل بر شبکه صدای حقیقیت اعمال فشار میکنند.

« کاید الغول» عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: تصمیم شرکت «عرب ست» را محکوم کرد و افزود: ما فلسطینیها، ارزش و جایگاه فلسطین در حمایت از مبارزه و مقاومتان را درک میکنیم.

«احمد الطیبی» نماینده عربی «کنست» و رئیس کمیسیون قدس تصریح کرد: حمله کنونی علیه المیادین به دلیل آن است که «المیادین» (در اشاره به خط خبری) است. وی در ادامه تاکید کرد این حمله بر شبکه المیادین تاثیری نخواهد گذاشت.

«بسام ابوشریف» عضو شورای ملی فلسطین نیز گفت: رویکردهای «عرب ست» (علیه المیادین) بخش لاینفک جنگی است که کشورها و سازمانهای صهیونیستی علیه ملتهای منطقه و جبهه مقاومت به راه انداختهاند. ما مطمئینم که مقاومت ملتها در نهایت پیروز میدان خواهد بود.

« راسم عبیدات» نویسنده و تحلیلگر سیاسی از قدس اشغالی نیز گفت: در قلب حادثه باقی خواهیم ماند؛ وی در ادامه از روزنامهنگاران و خبرنگاران قدس دعوت کرد دست به تجمعات همبستگی با المیادین بزنند.

** توقف پخش المیادین با مبادی آزادی بیان و مطبوعات متناقض است

از سوی دیگر شبکه حقوق بشر سوریه نیز اقدام «عرب ست» مبنی بر توقف پخش شبکه خبری «المیادین» را محکوم و اعلام کرد: این اقدام عرب ست، با مبادی آزادی بیان و مطبوعات که در قوانین بین المللی حقوق بشر به آن تاکید شده است، تضاد و تناقض دارد.

گفتنی است؛ شبکه خبری المیادین، در جنگ 51 روزه نقش رسانهای خود را به خوبی ایفا کرد؛ این شبکه تمام امکاناتش را برای پوشش این رویداد بزرگ که اقتدار محور مقاومت را به تصویر میکشید، بسیج کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار