مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران:

وجود ۲۰ درصد از شهدای کارگر، نشان از دلبستگی مردم به آرمان‌های امام راحل دارد

ویس‌کرمی در آیین یادواره شهدای کارگر استان تهران گفت: وجود ۲۰ درصد از شهدای والامقام جامعه کار و تولید کشور در استان تهران، نشان از تدین و دلبستگی مردم این استان به‌عنوان پایتخت «ام‌القرای» جهان اسلام به آرمان‌های امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ - 30January 2023

یادواره شهدای کارگر استان تهران برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در آیین یادواره دو هزار و ۸۶۷ شهید کارگر استان تهران به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بسیج کارگری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته (یکشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این مراسم با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران، «حامد ویس‌کرمی» مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «حمیدرضا الله بداشتی» رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و از تعدادی از خانواده های معظم شهدا تجلیل و تقدیر به‌عمل آمد.

«حامد ویس‌کرمی» مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ابتدا با اشاره دلبستگی مردم تهران به آرمان‌های امام راحل اظهار داشت: وجود ۲۰ درصد از شهدای والامقام جامعه کار و تولید کشور در استان تهران، نشان از تدین و دلبستگی مردم این استان به‌عنوان پایتخت «ام‌القرای» جهان اسلام به آرمان‌های امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، هدف از برگزاری یادواره دو هزار و ۸۶۷ شهید کارگر استان تهران را ارتقاء سطح فرهنگ کار و تولید و رواج جهاد، شهادت و ایثار در جامعه کار و تولید در استان تهران اشاره کرد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران شهدای کارگر را الگو‌هایی بی‌مانند و مثال‌زدنی خواند و تأکید کرد: هر انسانی در حیات و زندگی خود دو سلوک مادی و معنوی دارد. سلوک مادی به مسئله معاش و اسباب و لوازم دنیا اشاره دارد و سلوک معنوی آن چیزی است که انسان را به خداوند متعال نزدیک می‌کند.

ویس‌کرمی بیان کرد: شهید کارگر در هر دو مرحله سلوک در جایگاه برتر و والایی قرار دارد، چرا که در سلوک مادی با ایفای نقش در حوزه تولید و رفع نیاز هم‌وطنان و خدمت در مسیر اعتلای میهن به خوبی به ایفای نقش پرداخته و در سلوک معنوی نیز مقامی بالاتر از مقام شهید وجود ندارد.

وی افزود: شهدای کارگر به واسطه احساس مسئولیت و نوع‌دوستی در قبال میهن اسلامی این مقام و جایگاه را کسب کرده‌اند و شهدایی با این خصوصیات شایسته الگو شدن هستند.

وی گفت: در استان تهران با بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار کارگر، ۲۳۵ هزار کارگاه و دو هزار و ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی، این ظرفیت و پتانسیل وجود دارد که تشکل‌ها بیش از گذشته در راستای ارتقاء فرهنگ کار حرکت کنند.

ویس‌کرمی تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که توجه به تولید و کار، همت مضاعفی را می‌طلبد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان ولی امر جامعه در انتخاب شعار‌های سال و بیانیه گام دوم مسیر را به‌خوبی روشن کرده‌اند.

به گفته مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، ۲۲۰ نفر از خانواده معظم شهدای کارگر استان تهران به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار