کارگردان مستند «محدودیتی نیست»:

در زیست با کاراکترهای مستندم بسیار آموختم

نصیری کارگردان گفت: مستند «محدودیتی نیست» چند ماه زمان برای تولید برد و من و عوامل اثرم در زیست با کاراکتر‌های مستندم بسیار آموختیم.
کد خبر: ۵۷۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۹ - 01February 2023

در زیست با کاراکتر های مستندم بسیار آموختمبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، مستند «محدودیتی نیست» درباره زندگی چند معلول فعال استان است که توسط محمد نصیری کارگردانی شده است. این اثر در جشنواره فیلم عمار به نمایش درآمده و کاندیدای دریافت جایزه شده است.

محمد نصیری کارگردان «محدودیتی نیست» در خصوص این مستند اظهار داشت: هدف از ساخت این مستند معرفی چند نفر از افراد بلند همت استان چهارمحال و بختیاری بود که به حق الگوی مناسب برای همه جهانیان هستند.

وی گفت: مدت زیادی بود درباره عزت نفس، پشتکار و اراده فکر می‌کردم، عزت نفس و تاثیر ذهن انسان و مدل ذهنی بر موفقیت در زندگی و با تحقیق‌های بسیار در نهایت این سوژه را دریافتم که بسیار بکر و درس آموز است.

نصیری معلولیت را محدودیت ندانست و بیان داشت: در این اثر شاهد زندگی افرادی هستیم که نابینا، ناشنوا یا مشکل حرکتی دارند، اما بر خلاف تصور اغلب این افراد زندگی خوبی دارند و الهام بخش سایر افراد روی زمین برای موفقیت و پشتکار هستند.

وی یاد آور شد: محدودیتی نیست افرادی را به تصویر کشیده است که با داشتن معلولیت جسمی به موفقیت‌های بسیار بزرگی رسیده اند. افرادی که شاید در نگاه اول حس ترحم نسبت به آن‌ها داشته باشیم، اما آن‌ها با معلولیت جسمی آنقدر از زندگی لذت می‌برند و به دنبال چالش‌های جدید هستند که شاید بتوان گفت دل آن‌ها برای ما می‌سوزد که با این همه امکانات توانایی جسمی روز‌های زندگی را هدر می‌دهیم.

این کارگردان گفت: این افراد فعل خواستن را صرف کرده اند و به موفقیت‌های بسیار چشم گیر رسیده اند و من خوشحالم که چند روز در کنار بهترین‌های خدا بودم و چیز‌های خوبی آموختم. «معلولیت» واژه‌ای است که بیشتر در ذهن به معنای یک ناتوانی معنی می‌شود و می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند، اما معلولان سرتاسر دنیا، بار‌ها این را به اثبات رسانده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست.

نصیری گفت: این اثر در چهار اپیزود تولید شده و در اپیزود اول زندگی سه خواهر نابینا را به تصویر کشیده است که علاوه بر قالی بافی، دامداری و جوجه کشی نیز انجام می‌دهند و در اپیزود دوم معلول ویلچرنشینی را به تصویر کشیده که گروه تئاتری از جوانان یک استان را دور خود جمع کرده و در جشنواره‌های ملی و بین المللی خوش می‌درخشد و اپیزود سوم نیز درباره معلول ویلچر نشین دیگری که دکتری کامپیوتر دارد و به کار‌های تحقیقاتی بسیار موفقی دست زده است و اپیزود چهارم نیز ناشنوایی است که با ایجاد یک تولیدی آب میوه‌های طبیعی اشتغال را برای دوستانی همچون خود بوجود آورده است.

مستند محدودیتی نیست بعد از پژوهش‌های فراوان در سال ۱۴۰۰ توسط محمد ربیعی و محمد نصیری و به همت حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری کلید خورد و در سال ۱۴۰۱ به پایان رسید.

از عوامل این مستند می‌توان به «محمدقلی پور دشتکی» مدیر تصویربرداری، «مرتضی احمدی» مدیر صدابرداری، «یاشار اکبرپور» تدوینگر و «صادق فرامرزی» دبیر موسسه ندای جوانان زاگرس نشین مجری طرح اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار