نماینده عراقی: دولت ملزم به اعلام نتایج تحقیقات ترور شهیدان سلیمانی و المهندس است

یک نماینده پارلمان عراق با اشاره به پیگیری شخصی در خصوص پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس، گفت که دولت ملزم است در سریع‌ترین زمان ممکن، گزارش خود را به پارلمان بدهد.
کد خبر: ۵۷۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ - 30January 2023

نماینده عراقی: دولت ملزم به اعلام نتایج تحقیقات ترور شهیدان سلیمانی و المهندس استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فالح الخزعلی» نماینده پارلمان عراق امروز (دوشنبه) از دولت «محمد السودانی» نخست وزیر این کشور خواست که نتایج تحقیقات مربوط به ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را اعلام کند.

الخزعلی با بیان اینکه دولت باید عاملان این حادثه را رسوا کند، به پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت: ما به صورت شخصی، پیگیر پرونده ترور فرماندهان پیروزی (شهیدان سلیمانی و المهندس) هستیم که با استناد به ماده ۵۰ قانون اساسی است.»

وی با اشاره به اینکه دولت باید پارلمان را در جریان نتایج تحقیقات این ترور قرار دهد، تصریح کرد: دولت ملزم است در سریعترین زمان ممکن، گزارش خود را به پارلمان بدهد و مشخص کند که چه کسانی که در سطح داخلی و خارجی در جنایت فرودگاه بغداد دست داشتند.»

این در حالی است که «سلام حسین» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق دوم ماه جاری گفت که مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر سابق این کشور در مسأله پرونده ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، از آمریکایی‌ها حرف‌شنوی کامل داشت.

او تأکید کرد که الکاظمی به دستور واشنگتن پرونده مجازات عاملان این ترور و کسانی که در آن دست داشته و همکاری کرده بودند را مختومه کرده بود.

سلام حسین در ادامه گفت که این پرونده بار دیگر باز شده است. به گفته او دولت سابق عراق به توصیه آمریکا تلاش داشته تا حقایق پشت این پرونده مخفی بماند.

او تأکید کرد که دولت محمد السودانی برای کشف حقایق ترور «رهبران پیروزی» و مجازات کسانی که در این پرونده دست داشته و خیانت کردند وارد عمل شده است.

این نماینده عراقی همچنین ابراز امیدواری کرد که مجازات عاملان ترور شهدای مقاومت با عمل به مصوبه پارلمان عراق برای اخراج تمامی نیرو‌های خارجی همراه شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار