دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ترقه‌بازی‌های تل‌آویو چند ترکش بیشتر ندارد/ از لبنان تا یمن زیر پرچم مقاومت

ترقه‌بازی‌های رژیم صهیونیستی چند ترکش بیشتر ندارد که این تعداد برای رویارویی با ایران کافی نیست، اما جمهوری اسلامی با کمک بازو‌های قدرتمند خود در منطقه همواره در حال وارد آوردن ضربات کاری به اشغالگران فلسطین است.
کد خبر: ۵۷۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۲ - 31January 2023

تل‌آویو و تهران؛ بازی با دست‌های نابرابر

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی که مقابله با نفوذ و قدرت ایران در منطقه را در راس برنامه سیاست خارجی خود قرار داده، اقدامات خرابکارانه را ازسرگرفته است. در تازه‌ترین اقدام، شنبه شب چند ریزپرنده یک کارگاه مهمات‌سازی در اصفهان را هدف حمله قرار دادند که با واکنش سیستم پدافندی مستقر در این مجموعه دفاعی دشمن صهیونیستی از دستیابی به اهداف خود باز ماند.

براساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت دفاع، این ریزپرنده‌ها در اجرای عملیات خود ناموفق بودند و هیچ تلفات جانی در پی نداشته و تنها سقف یکی از سیلو‌های این مرکز مهمات سازی آسیب جزئی دیده است.  

هرچند مقامات صهیونیستی از ترس واکنش ایران، مسئولیت بسیاری از این نوع عملیات خرابکاری را رسما برعهده نمی‌گیرند، اما رسانه‌ها و مقامات غربی همیشه به دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدامات اذعان کرده‌اند. در این باره روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات واشنگتن، گفت که رژیم صهیونیستی پشت عملیات خرابکارانه اصفهان قرار دارد.

کابینه‌های مختلف صهیونیستی در بیش از یک دهه گذشته هم و غمشان این بوده که از چه مسیر‌هایی می‌توانند موازنه تهدید در برابر قدرت و توان فزاینده جمهوری اسلامی برای فشار به تل آویو را برقرار کنند. نتانیاهو که ایران را دشمن درجه یک رژیم صهیونیستی می‌داند و روزی نیست که واژه ایران را بر زبان جاری نکند، در ۱۵ سال دوران نخست وزیری خود همسو با مقامات کاخ سفید، همواره وعده حمله همه جانبه به تأسیسات هسته‌ای ایران را داده است، اما به دلیل آگاهی همگانی از قدرت بازدارندگی بالای نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و نفوذ منطقه‌ای تهران، نه رژیم ذره‌ای و ناچیز صهیونیستی و نه ایالت متحده در تحقق این خیال خام طرفی نبسته‌اند.

ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای، چندین اقدام خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای و همچنین جاسوسی از مراکز نظامی و هسته‌ای بخشی از راهبرد «مرگ با هزار ضربه چاقو» است که تل‌آویو برای مقابله با ایران در پیش گرفته است.

مقامات و رسانه‌های صهیونیستی همیشه خرابکاری‌های جزئی در ایران را با بزرگ‌نمایی اعلام می‌کنند و هر بار مدعی می‌شوند که توانسته‌اند مسیر رشد سریع قدرت نظامی و برنامه مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران را بگیرند. اما با این حال پس از اندک زمانی که بادشان خالی می‌شود و از فضای خیالی به روی زمین و واقعیت‌های میدانی پا می‌گذارند مجدداً به روال سابق اظهار عجز و ناتوانی در برابر پیشرفت‌های دفاعی و هسته‌ای ایران بازمی‌گردند. البته دریافت ضربات متقابل و زهرآگین ایران، که تهران به سبب شرایط بین المللی از رسانه‌ای شدن بخش زیادی از آن‌ها امتناع می‌ورزد، در یادآوری سریع وضعیت زمین بازی به صهیونیست‌ها غیرقابل چشم‌پوشی است.

برگه‌های ایران در فلسطین

رژیم صهیونیستی در طی این سال‌ها نشان داده که غیر از این چند مورد منزجرانه، گزینه دیگری برای ضربه زدن به ایران ندارد، ولی در مقابل، ضرباتی که یکی پس از دیگری از ایران و محور مقاومت دریافت می‌کند خیلی بیشتر از دستاوردهایش است.

رژیم صهیونیستی اکنون در داخل سرزمین‌های اشغالی با موج جدیدی از مقاومت فلسطینی‌ها مواجه است که خواب را از چشمان سران تل‌آویو ربوده‌اند. عملیات‌های شهادت طلبانه جوانان فلسطینی که روز به روز روند تصاعدی به خود می‌گیرد به تنهایی با همه خرابکاری‌هایی که این رژیم در ایران انجام داده، برابری می‌کند.

سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه چندی پیش در سخنانی اعلام کرد که هر هفته بین ۴۰ تا ۵۰ عملیات فقط در کرانه باختری علیه شهرک نشینان صهیونیست انجام می‌شود. این تعداد عملیات در پهنه کوچکی از سرزمین‌های اشغالی آمار تکان دهنده‌ای برای صهیونیست‌ها است و این عملیات‌ها همچنان درحال گسترش است. در یک نمونه از این دست عملیات شهادت طلبانه که روز جمعه انجام شد ۹ شهرک نشین به هلاکت رسید و جند تن دیگر هم زخمی شدند که به اذعان مقامات این رژیم در یک دهه گذشته بی‌سابقه بود.

تعداد عملیات فلسطینی‌ها در یک سال گذشته چنان گسترده شده است که تل‌آویو ناچار به آخرین گزینه خود یعنی مسلح کردن شهرک نشینان متوسل شد تا هر صهیونیست از جان خودش دفاع کند و این درماندگی نیرو‌های امنیتی را نشان می‌دهد که با وجود مجهز بودن به سلاح‌های پیشرفته و بالاترین تجهیزات نظارتی ماهواره‌ای و مخابراتی و جاسوسی، از کنترل یک پهنه کوچک ناتوان مانده‎اند.

مقامات امنیتی صهیونیست اخیرا در گزارشی که از تلفات خود در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده‌اند، اعتراف کردند که بیش از ۳۰ صهیونیست توسط فلسطینی‌ها به هلاکت و ده‌ها تن دیگر هم زخمی شده‌اند که سال خونین و سیاهی را برای اشغالگران رقم زد. از آنجا که صهیونیست‌ها آمار دقیقی از میزان تلفات خود منتشر نمی‌کنند بدون تردید آمار بیش از این‌ها است که در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

تسلیح کرانه باختری که چند سال پیش مقام معظم رهبری آنرا مطرح کردند، بخشی از پروژه ایران برای نابودی دشمن صهیونیستی است و این منطقه در کنار غزه که با کمک‌های ایران هر روز قدرتمندتر می‌شود و با ساخت موشک‌ها و پهپاد‌های جدید توانسته معادله بازدارندگی در برابر تل‌آویو ایجاد کند، حاکی از موازنه نابرابری است که بین ایران و رژیم صهیونیستی برقرار است. شلیک بیش از چهار هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی در مدت ۱۱ روز در نبرد سیف القدس، نشان از قدرت مقاومت فلسطین می‌باشد که در مجموعه همکاری‌های محور مقاومت به دست آمده است.

از سوی دیگر، هر از گاهی آتش‌سوزی‌های گسترده که در برخی مراکز و تاسیسات حساس در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد و تل‌آویو اخبار آن را به‌شدت سانسور می‌کند، دست غیبی است که به سران صهیونیستی در مورد بازی بیش از حد با آتش هشدار می‌دهد، در این رویداد‌ها هم مشهود است و خود صهیونیست‌ها هم به خوبی این مسئله را درک می‌کنند. حملات سایبری به زیرساخت‌های امنیتی این رژیم که در دو سال گذشته افزایش یافته، نمونه دیگری از گزینه‌های توانمندی ایران برای ضربه زدن به دشمن است و بر اساس اعتراف مقامات تل‌آویو در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۵۰۰ حمله سایبری به این رژیم انجام شده ست و این تهدیدات تا جایی نگران کننده شده است که این رژیم قصد دارد با کمک کشور‌های سازشکار عرب «گنبد آهنین سایبری» ایجاد کند.

از لبنان تا یمن زیر پرچم مقاومت

برگ‌های بازی سرتر جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی تنها به فلسطین محدود نمی‌شود و دیگر بازو‌های مقاومت در منطقه هم در جبهه ضد صهیونیستی در حال تقویت خود هستند. حزب‌الله لبنان که بیخ گوش صهیونیست‌ها سنگر گرفته، از سه دهه پیش به کابوس امنیتی برای این رژیم تبدیل شده است. تل‌آویو خود را به هر دری می‌زند تا توان نظامی حزب‌الله را نابود کند، ولی این تحرکات راه به جایی نبرده و این جنبش اکنون در اوج اقتدار قرار دارد و به گفته سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، مقاومت لبنان به پهپاد‌های پیشرفته و موشک‌های نقطه زن دست پیدا کرده است که می‌توانند هر نقطه‌ای از سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند.

هشدار‌های نصرالله در ماجرای میادن گازی مشترک با رژیم صهیونیستی که در نهایت به عقب نشینی این رژیم منجر شد، پیروزی بزرگی برای مقاومت لبنان بود و رسانه‌ها و مقامات اسرائیلی هم به شکست و ضعف خود اعتراف کردند. هراس و وحشت صهیونیست‌ها از جنگ آتی با حزب‌الله که به گفته آن‌ها روزانه بیش از ۱۰۰۰ موشک به اراضی اشغالی شلیک خواهد شد، حاکی از قدرت رو به رشد محور مقاومت است که تحت فرماندهی ایران است که با افزایش قدرت خود حلقه محاصره را بر اشغالگران تنگ‌تر می‌کند.

سوریه مورد دیگری است که ایران در آنجا حضور قدرتمندی دارد و مقمات صهیونیستی با همکاری غرب و اعراب سازشکار منطقه سعی کردند با ایجاد بحران در سوریه، این کشور را تضعیف کرده و تهران را از اطراف سرزمین‌های اشغالی دور کنند، اما با وجود هزینه‌های گزاف در این پروژه هم شکست خوردند و اکنون این ایران است که دست برتر را در تحولات سیاسی و نظامی دارد. به عبارتی، سوریه اکنون به مرکز دیده‌بانی ایران برای رصد تحرکات صهیونیست‌ها در منطقه تبدیل شده است و هیچ اقدامی صهیونیستی نیست که از دید ایران مخفی بماند. نتانیاهو بار‌ها ادعا کرده که اجازه نخواهد تا ایران در سوریه پایگاه تاسیس کرده و به تل‌آویو ضربه بزند و هر از گاهی حملات کور را به سوریه انجام می‌دهد تا به خیال خود ایران را وادار به عقب نشینی کند، اما هر چه بیشتر تقلا می‌کند، شکست‌های سنگین‌تری را متحمل می‌شود.

علاوه بر حزب‌الله و سوریه، امروزه جنبش انصارالله یمن هم به جرگه مقاومت پیوسته و این نیروی تازه نفس هم تهدید جدی برای سرزمین‌های اشغالی است. با وجود جنگ ظالمانه ائتلاف سعودی در یمن و محاصره شدید اقتصادی، اما انصارالله به قدرت زیادی در عرصه نظامی دست یافته است که سبب نگرانی سران سعودی و ابوظبی شده است. ساخت موشک‌های دوربرد ۲۵۰۰ کیلومتری که به راحتی سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار می‌دهد تهدید جدید برای اشغالگران فلسطین است.

با باز شدن پای صهیونیست‌ها به جزایر جنوبی یمن از جمله سقطری، رهبران صنعا بار‌ها به تل‌آویو هشدار داده‌اند که اگر بخواهد به ماجاجویی‌هایش ادامه دهد موشکهایشان را به سمت سرزمین‌های اشغالی نشانه خواهند و این تهدیدات موجی از نگرانی‎‌ها را در تل‌آویو به راه انداخته است. رسانه‌های صهیونیستی چندی پیش در گزارشی نوشتند که با وجود نگرانی از درگیری با حزب‌الله، اما تهدید اصلی برای این رژیم انصاراالله است که روز به روز قدرتمندتر می‌شود.

تسلط انصارالله بر تنگه استراتژیک باب المندب، که شاهراه حمل و نقل دریایی در منطقه به شمار می‌رود، برای صهیونیست‌ها تهدید اساسی قلمداد می‌شود، زیرا بخش زیادی از تجارت دریایی این رژیم از دریای سرخ انجام می‌شود که در صورت لزوم انصارالله می‌تواند با حمله به کشتی‌های تجاری ضربه سنگینی را به لحاظ اقتصادی به صهیونیست‌ها وارد کند. به همین خاطر است که صهیونیست‌ها با همکاری آمریکا و شیوخ عرب خلیج فارس سعی دارند تا همکاری‌هاس نظامی خود را برای مقابله با تهدیدات این گروه و ایران افزایش دهند. تاسیس پدافند پهپادی و استقرار قایق‌های بدون سرنشین در خلیج فارس بر این اساس انجام می‌شود.

در پایان می‌توان گفت که ترقه‌بازی‌های رژیم صهیونیستی چند ترکش بیشتر ندارد که این تعداد برای رویارویی با ایران کافی نیست، اما جمهوری اسلامی با کمک بازو‌های قدرتمند خود در منطقه همواره در حال وارد آوردن ضربات کاری به اشغالگران فلسطین است و فروپاشی از درون که این روز‌ها ورد زبان مقامات صهیونیستی شده نشان از دست بسیار قوی‌تر جمهوری اسلامی در بازی رو کردن کارت‌ها است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار