مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

داوری ۷۰ اثر در دبیرخانه استانی کنگره ملی شعر داوری

روزبه با بیام اینکه۷۰ اثر در دبیرخانه استانی به مرحله نهایی داوری راه یافت، گفت: در نهایت هشت اثر برگزیده و سه اثر تقدیری با نظر هیأت داوران انتخاب و به دبیرخانه ملی معرفی شدند. 
کد خبر: ۵۷۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰ - 30January 2023
۷۰ اثر در دبیرخانه استانی کنگره ملی شعر داوری شدبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «بابک روزبه» مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (دوشنبه) در آیین تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: شعر انعکاس تفکر تأثیرگذار در بستر اجتماع است و چه فرخنده این تفکر، تفکر دفاع از کشور و اسلام باشد.
 
روزبه افزود: مرحله استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی فرصت دوباره‌ای جهت ایجاد یک جریان شعری منظم در سال ۱۴۰۱ درکشور شد. 
 
مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی که مهد شاعران و فرهیخته‌گان علم و ادب بوده است به نوبه خود پس از انجام فراخوان در اوایل شهریورماه به موازات سایر استان‌های کشور توسط دبیرخانه دایمی استانی و تمدید آن تا پایان آبان ماه و معرفی داوران جشنواره متشکل از دکتر شاهرخ حکمت، دکتر فاطمه قهرمانی و پاییز رحیمی که از هیأت علمی دانشگاه و شاعران خوب کشور می‌باشند انتخاب و به داوری اثار پرداختند. 
 
وی اضافه کرد: بعد از پالایش آثار در دبیرخانه ۷۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت و در نهایت ۸ اثر برگزیده و ۳ اثر تقدیری  با نظر هیأت داوران انتخاب و به دبیرخانه ملی معرفی شدند. 
 
مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس کشور امروز دوشنبه همزمان با ایام الله دهه فجر در استان فارس شهر شیراز شهر شاعران نامی کشور با حضور شاعران برگزیده این دوره برگزار شد و همزمان با آن در کلیه استانها این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس در ادارات کل همه استانها شاعران مشاهده گر این مراسم بودند و استان مرکزی نیز در این مراسم از برگزیدگان استانی خود تقدیر به عمل آورد. 
 
وی با اشاره به نکاتی که باید در دوره های بعدی کنگره ملی شعر مورد توجه قرار گیرد، گفت: از آنجایی که هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی کشف استعداد و معرفی آنان به جریان شعری کشور است لازم است تقویم اعلام فراخوان را همزمان با بازگشایی دانشگاهها و مدارس نمایند تا این قشر آینده ساز فرهنگی و ادبی کشور حضور پررنگتری در کنگره داشته باشند.
 
روزبه افزود: همچنین سیاستگزاران کنگره شعر لازم است بخش دانش‌آموزی را در بخش های مختلف این جشنواره گنجانده تا این بخش مهم که میتواند آینده ادبی کشور را رقم بزند حضوری پررنگ داشته باشد و در رده سنی خود به رقابت بپردازند.
 
وی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت بالای رسانه ملی برای این کنگره ملی با قدمت چندین ساله است نیز یک ضرورت مهم است.
 
در پایان این برنامه مجموعه شعر حکایت ها و چامه ها برگزیده که آثار سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و از برگزیدگان شعر دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی و داستان های  کوتاه یوسف است و توسط انتشارات یوحنا به تیراز ۵۰۰ جلد و به همت مدیریت ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی به چاپ رسیده رونمایی شد.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها