نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد بسترهای گسترش «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه

آیت الله «محمدی لائینی» بر ضرورت ایجاد بسترهای گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۵۷۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ - 31January 2023

ضرورت ایجاد بسترهای گسترش امر به معروف و نهی از منکربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران که در عباس آباد برگزار شد، ضمن تبریک ایام و مناسبت‌های مذهبی و انقلابی به‌ویژه دهه فجر، اظهار داشت: عنوان این جلسه اصول و روش‌های ارتباط با جوان است، چندی قبل هم بیست و نهمین اجلاس نماز در تهران برگزار و پیام رهبر معظم انقلاب قرائت شد.

وی با بیان اینکه نماز برای ما یک مسئله حیاتی و مهم است، افزود: از برکات اجلاسیه نماز این بود که ما توانستیم در رابطه با مشکلات مرکبات مازندران با رییس جمهور صحبت کنیم اینکه اگر قرار است تصمیمی بگیرید تا محصولات در دست کشاورزان است اقدام کنید که ایشان قول پیگیری دادند، البته طی تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی و همچنین ارائه تذکر در دو سه خطبه به‌صورت جدی از مسئولان درخواست پیگیری داشتیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه همه روانشناسان و مخاطبان دینی قبول دارند که ارتباط با یک مخاطب فرع بر روانشناسی مخاطب است، گفت: ابتدا باید دنیای یک مخاطب را بشناسیم، جوان برای خودش ویژگی‌ها و روحیات خاص خودش را دارد، باید ویژگی‌های او را بشناسیم بعد مطابق آن با او رفتار کنیم در این صورت می‌توانیم نسل جوان را جذب کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: هر نمازگزار به نوبه خود از نماز بهره می‌برد در این میان جوانان و نوجوانان بهره بیشتری می‌برند و آمادگی بیشتری دارند، بر اساس این ویژگی سفارش کردند که والدین و اساتید این حقیقت را در رابطه با نماز و جوان به یاد داشته باشند و وظیفه‌ای را که بر دوش آنهاست بشناشند.

این مسئول همچنین با اشاره به آیه ۱۳ سوره مبارکه شورا تاکید کرد: وظیفه ما اقامه دین است، چرا که این وظیفه اصلی تمام انبیاست ما هم که وارث انبیا هستیم، اقامه دین به اقامه عمود دین است، «نماز» عمود دین است، بنابراین همه ما باید برای اقامه نماز سنگ تمام بگذاریم، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مراکز آموزشی و دستگاه‌های فرهنگساز که در راس آن‌ها علما و روحانیت جمعه هستند مخاطبان اصلی اقامه نماز هستند.

وی تصریح کرد: از وظایف متمکنین فی الارض اقامه نماز، زکات، توجه به امر به معروف و نهی از منکر و ... است، یکی از این مسائل چگونه حکمرانی کردن است که در فقه تمکن فی الارض آمده است، یکی از وظایف مهم آن امر به معروف و نهی از منکر است مهمتر از آن منتفی شدن منکر است، یعنی با نماز زمینه‌ای را به‌وجود بیاوریم که منکری وجود نداشته باشد که بخواهیم نهی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار