مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

فرهنگ ایثار و شهادت، نیاز جامعه امروز است

سرهنگ پاسدار امیری مقدم گفت: جامعه امروز ایران در شرایطی است که بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت نیازمند است، امروز بهترین مصداق جهاد تبیین در سطح جامعه پرداختن به معارف والا و عمیق دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۷۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ - 31January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، مراسم رونمایی کتاب «لبخند ماه» که به زندگی شهید جاویدالاثر مدافع حرم «الیاس چگینی» پرداخته است در محل سازمان تبلیغات اسلامی شهر قزوین با حضور مسئولان استانی  برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «محمد امیری‌مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان قزوین در این مراسم و اظهار داشت: ما در راستای جهاد تبیین و پرداختن به معارف عمیق و والای دفاع مقدس به چاپ و انتشار کتب متعدی در حوزه زنان، روحانیت، کودک و نوجوان در قالب داستان اقدام کردیم که در سال جاری بالغ بر ۴۰ عنوان کتاب آماده رونمایی است و در ایام‌الله دهه‌فجر به مناسبت چهل‌و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طی مراسمی از ۴۴ کتاب دفاع‌مقدس رونمایی خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان قزوین ادامه داد: مخاطبان اصلی این کتاب‌ها دانش‌آموزان و دانشجویان هستند تا با معارف والای دفاع مقدس آشنا شده و فرهنگ ایثار و شهادت را که لازمه جامعه امروز ماست به درستی فرا گیرند، اینگونه می‌توان جامعه و افکار نسل جدید را در برابر استکبار جهانی و هجمه‌های آن بیمه کرد.

وی با بیان اینکه شهید با گذشت از جان و نَفس خود به چنین جایگاهی دست پیدا می‌کند، افزود: این آسمانی شدن میسور نیست مگر با اتصال به ساحت اهل بیت (ع) و ارزش‌های آنها. یک فرد به تنهایی نمی‌تواند چنین مسیری را بپیماید؛ چه بسا امروز راه نجات جامعه ما در همه ابعادش فقط به همین راهکار بسنده شود. ما بایستی مجدداً به اصل خود رجوع کنیم و در جایگاه و ارزش‌های اهل بیت (ع) مستقر شویم.

سرهنگ میری مقدم خاطر نشان کرد: جامعه امروز ایران در شرایطی است که بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت نیازمند است، امروز بهترین مصداق جهاد تبیین در سطح جامعه پرداختن به معارف والا و عمیق دفاع مقدس است. دشمن بدنبال انحراف تاریخ دفاع مقدس است ما باید روایت صحیح و درست از دفاع مقدس ارایه کنیم.

«الیاس چگینی» سی‌ام شهریور سال ۱۳۵۳ در امیرآباد شهرستان بوئین‌زهرا به‌دنیا آمد. به‌عنوان رزمنده تیربارچی مدافع حرم از سوی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت و سرانجام در روز چهارم آذر سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه و در درگیری با گروهک داعش بر اثر برخورد با تله‌های انفجاری و جراحات وارده شهید شد و تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.

کتاب «لبخندماه» که درباره زندگی شهید مدافع حرم «الیاس چگینی» است توسط «محسن نجفی» نگارش و به همت مؤسسه «روایت فتح» به زیورطبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها